שתף קטע נבחר

הכל כלול, גם הגניבות

הישראלים אוהבים לקחת הביתה מזכרות מהחופשה במלון: השנה נגנבו כ-400 מגבות, אלפי חלוקי רחצה, עשרות אלפי שטיחי אמבטיה וגם כלי אוכל, סכו"ם, תמונות ומייבשי שיער. מלונאי: "יש כאלה שפשוט מרוקנים את העגלה של החדרנית"

יותר מ-60 מגבות של בית מלון נמצאו לפני כמה ימים בפשיטה שערכה המשטרה בבית בנתניה בעת חיפוש סמים. חוקרי המשטרה אולי הופתעו מהכמות הגדולה של המגבות, אבל מנהלים בבתי מלון אינם מופתעים. "הישראלי פשוט אוהב לקחת 'מזכרות' מהמלון. ככה הוא מרגיש שהחזיר חלק מההוצאה שלו בחופשה", אמר מנהל בבית מלון באילת.

 

לדבריו, אפשר לדעת מתי זו עונת החופשה של הישראלים ומתי המלונות מלאים בתיירים. "כשיש הרבה תיירים במלון יש צורך לכבס הרבה מגבות. כשיש הרבה ישראלים במלון יש צורך לפתוח כל הזמן ארגזים עם מגבות חדשות כי המגבות נעלמות", אמר.

 

על פי נתונים של בתי המלון, הנזק השנתי מגניבות ציוד נאמד במיליוני שקלים. ההערכה היא כי במהלך שנה נגנבות מבתי המלון 400-300 אלף מגבות, אלפי חלוקי רחצה, עשרות אלפי שטיחוני אמבטיה ומאות אלפי פריטים נוספים כולל כלי אוכל וסכו"ם.

 

באחד המלונות של רשת ישרוטל דיווחו לנו כי בשנת 2008 נגנבו מהמלון 25,500 פריטים בשווי של 346 אלף שקל, ובארבעת החודשים הראשונים של 2009 נגנבו מהמלון יותר מ-10,000 פריטים בשווי של 190 אלף שקל.

 

לדברי אחד ממנהלי בתי המלון, מי שמשלם את הנזק הוא הצרכן, משום שבתי מלון לוקחים בחישוב האירוח גם את הצורך להשלים ציוד שהאורחים נוהגים לקחת הביתה או משחיתים.

 

"היום אנשים לוקחים כמעט כל מה שלא מחובר לקיר או לרצפה, ולפעמים הם גם לוקחים דברים שמחוברים לקירות", סיפר אחד ממנהלי בתי המלון באילת. "כשחסרות סוללות בשלט של הטלוויזיה, ברור לך שמישהו לקח אותן למצלמה שלו. אבל זה עוד כלום. החוסר הגדול ביותר הוא במגבות. במקום השני נמצאים בקבוקוני השמפו והסבון. הבעיה היא שלא מסתפקים בבקבוקונים שבחדר, אלא פשוט פושטים על העגלה של החדרנית ומרוקנים אותה".

 

מנהל בית מלון בים המלח סיפר כי בחדרים המשודרגים יש חלוקי רחצה יקרים עם לוגו של המלון. "בכיס החלוק יש פתק שבו נכתב שמי שרוצה יכול לקנות אותו. מעטים מאוד האורחים שרוכשים את החלוקים, אבל כל שבוע אנחנו מגלים שחלוקים נעלמים לנו".

 

ומה עוד לוקחים מבתי המלון? כיסויי מיטה מהודרים, סדינים, ציפות ולפעמים מגלים כי מישהו לקח מחדר האמבטיה את המשקל הדיגיטלי. "היו מקרים שאנשים פירקו מקיר חדר האמבטיה את המראה המגדילה והיו שלקחו מהחדר את התמונות שנמצאות על הקיר", סיפר מנהל בית מלון. "הרבה פעמים נעלמים גם השלטים של הטלוויזיה וקשה להאמין שהשלט נפל להם במקרה למזוודה".


"הם פושטים על העגלה של החדרנית" (צילום אילוסטרציה: אורן אגמון)

 

נלחמים בגניבות

בכמה ממלונות רשת ישרוטל מצאו פתרון נגד גניבות: תפירת זמזמים למגבות. "בכל מקום שיש כאלה מגבות, אנחנו שמים שילוט מתאים בחדר האמבטיה שנועד גם להרתיע וגם להזהיר את האורחים כי הם עשויים להיבדק בעת שהם עוזבים את המלון אם ייקחו פריטים מהמלון", סיפר ליאור רביב, סמנכ"ל הרשת.

 

לדבריו, היו לא מעט מקרים שאנשים עמדו לעזוב את המלון והמזוודות שלהם התחילו לצפצף. "במקרים כאלה קצין הביטחון ניגש אליהם בעדינות, כדי לא להביך אותם לפני שאר האורחים, לוקח אותם הצידה ושואל אותם בנימוס אם, במקרה, הם נטלו מהמלון מגבות או פריטים אחרים. אנחנו עושים הכל כדי למנוע אי נעימות מהאורחים, אבל צריך לזכור שמדובר בנזקים של מאות אלפי שקלים בשנה רק ברשת שלנו", אמר.

 

זה מה שנגנב ממלון אחד בשנה

4,000 מגבות פנים

2,600 מגבות אמבטיה

1,642 מגבות בריכה

1,118 שטיחוני אמבט

350 חלוקים

10 מייבשי שיער

10 קומקומים

 

*פריטים שנגנבו במלון של רשת ישרוטל באילת בשנה האחרונה

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא מסתפקים בבקבונים בחדר
צילום: עמית מגל
שקיות קפה ומגבות שגנבה משפחה מנתניה מבית מלון
באדיבות דוברות מרחב שרון
מומלצים