שתף קטע נבחר
 

קריסטל התחמקה מאחריות. השופטת לא "קנתה"

מכונת כביסה שרכש אדם מחברת קריסטל התקלקלה, ותוקנה רק כעבור חודש ו"מסכת תלאות". בית המשפט לתביעות קטנות קבע, כי החברה תפצה אותו ב-1,800 שקל

התובע רכש מחברת קריסטל מכונת כביסה תמורת 1,800 שקל, ובנוסף שילם 149 שקל תמורת אחריות מורחבת לתקופה של שלוש שנים. כעבור יותר משנתיים, התקלקלה המכונה והתובע פנה לקריסטל לקבלת שירות. לטענתו, הוא עבר "מסכת תלאות": הוא המתין בביתו מספר פעמים לטכנאי שירות שלא הגיע והמכונה הושבתה למשך חודש, בהעדר מנוע חילופי. התובע טען, כי קריסטל הפרה את התחייבויותיה הכלולות בתעודת האחריות ודרש פיצוי, בגין אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש.

 

קריסטל טענה, כי שירות התיקונים במסגרת האחריות המורחבת מסופק על ידי חברת אמפא בע"מ, וכי עקב קשיים כלכליים של אמפא באותה עת, נאלצה היא עצמה לתת את השירות. זו הסיבה, לטענתה, לעיכובים שנגרמו במתן השירות. עוד טענה, כי במרבית התקופה, הייתה מכונת הכביסה שמישה, וכי פיצתה את התובע בגין תקופת ההמתנה, בכך שתיקנה שבר בדלת המכונה, ללא תמורה.

 

חודש ימים ללא מכונת כביסה

השופטת טלי חיימוביץ' מבית המשפט לתביעות קטנות בקריית גת קיבלה את התביעה וקבעה, כי התובע זכאי לפיצוי בגין חודש הימים שבהם נאלץ לנהל את חייו ללא מכונת כביסה. היא דחתה את טענת קריסטל, לפיה אמפא היא האחראית למתן השירות בעת תקופת הרחבת האחריות.

 

"על תעודת האחריות שצורפה לכתב התביעה חתומה הנתבעת בעצמה, ולא נאמר בה, או במסמך אחר שנמסר לתובע, כי הנתבעת אחראית רק לשנת האחריות הראשונה, ולא לשתיים האחרות", כתבה השופטת. עם זאת, פסקה, כי התובע אינו זכאי לפיצוי בגין שעות המתנה לטכנאי, שכן התיקון לחוק המאפשר זאת נכנס לתוקפו לאחר רכישת מכונת הכביסה.

 

בנסיבות אלה, פסקה, כי התובע זכאי לפיצוי של 1,800 שקל בגין אובדן ימי עבודה, העדר מכונת כביסה במשך חודש והטרחה הכרוכה בכך. בנוסף, חויבה קריסטל לשלם לתובע 400 שקלים הוצאות משפט.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קריסטל. חודש בלי מכונת כביסה
מומלצים