מונולוגים מהווגינה
ליידי גאגא הצליחה להמם את הקהל בהופעה ניו-יורקית שלא רואים כמותה כל יום בתל-אביב. עמית קוטלר התפעל, אבל עדיין מחכה לדבר האמיתי שיקרה כאן בחודש הבא - מדונה
לפני כל מילה, או חצי מילה הנכתבת על הופעתה של ליידי גאגא שהתקיימה הערב (ד') בתל-אביב, מוכרחים לומר דבר אחד: לא בכל יום, גם לא בכל שנה, מגיע לכאן - אלינו, לארץ הקודש (עליה נרחיב בהמשך), מופע של אמן בסדר גודל של גאגא.
גאגא, או אם תרצו סטפאני ג'ואן אנג'לינה גרמאנוטה, עלתה על במת מרכז הירידים לבושה במיטב מחלצותיה, או אם תרצו "במיטב הגאגא", כלשונה. עטויה בשמלת נצנצים מחודדת ומסיכה תואמת. כך קיבלנו את הסחורה החמה של עולם הפופ בפתיחה מינורית יחסית עם "Paparazzi", בביצוע מרשים אך נאמן למקור.
הליידי בתל-אביב. מופע מהוקצע ומושקע (צילומים: ירון ברנר)
באופן שאינו מובן מאליו הצלחנו לעקוב אחר החלפת תלבושותיה הקצבית, ואחר הוראותיה המונוטוניות לקהל, ביניהן " Dance you mother fuckers", "Now scream" ועוד. הגאגא המשיכה להקסים את הקהל, על אף שספק אם זה ידע להכיל את כל שהיה לליידי להציע, עם להיט נוסף - "Love Game" ומיד לאחריו "Beautiful, Dirty, Rich", שלווה בהסבר קצר לקהל, לפיו היא "שונאת כסף". נגיד.
מחיר התהילה
אחרי כמה שירים נוספים מתוך האלבום המצליח, פנתה לקהל בניסיון לשיר שיר יהודי מסורתי כלשהו, הכולל את המילה "שלום". למרות ההשקעה המרשימה, ניכר שלא הקהל, ולמען האמת גם לא אנחנו, הצלחנו להבין במה מדובר. יש שאמרו סביבנו שמדובר בשיר כלשהו המקובל בקהילות היהודיות בארצות הברית. בכל אופן, המשכנו הלאה.גאגא על הבמה, בשמלת נצנצים מחודדת. כוכבת עולמית
נקודה ראויה במיוחד לציון היתה הביצוע שלה לשיר הנושא מתוך האלבום, "The Fame", שזכה לביצוע מרשים ולהעמדה מוצלחת של רקדניה של גאגא ושלה עצמה, כאשר היא עלתה לבמה על גבי אופנוע ושוב - לבושה כמיטב מסורת הגאגא - בשמלה מינימליסטית שחושפת חלקים נכבדים מההוכחה הניצחת שמדובר באישה לכל דבר.
"הייתי בכל העולם, אבל זה המקום הכי יפה שראיתי", אמרה גאגא, לקול שאגות הקהל. היא, מצידה, הבינה את ההתלהבות מהפרגון לארץ הקודש והמשיכה להטיח בנו מחמאות טרחניות למדינה, כולל פירוט נרחב מדי של ביקוריה בירושלים ("אני לא מאמינה שזה כל כך קרוב אליכם") ובים המלח ("התרחצתי שם עירומה"). מיותר לציין שאת וידוייה היא סיפרה כשהיא כמעט עירומה גם על הבמה.
גאגא בהופעה. היממה את הקהל, שספק אם ידע להכיל אותה
שני שירים הקדישה הגאגא לקהילה הגאה, הנמנית על הגרעין הקשה של מעריציה, לאחר שאמרה באחד הראיונות האחרונים שלה כי הזדעזעה מהרצח במרכז הקהילה הגאה בתל-אביב. האחד הוא "Boys Boys Boys" המקפיץ, שבתחילתו שאלה "איפה כל הגייז כאן?"
השני היה "Brown Eyes" הנוגה, בו רמזה לנושא, כשאמרה "לא חשוב מי אתם ומה אתם, העיקר שתלכו בעקבות האהבה שלכם, ותמיד תהיו נאמנים למי שאתם באמת". ולמען האמת, קצת קשה להאמין למילים האלו, כשאתה שומע אותן מפיה של בחורה בת 23 שמחליפה שמלות ומשקפי שמש בתדירות שלא היתה מביישת מתמודדת בטקס מלכות היופי.
את הוידאו תשאירי בבית
את ההופעה, שעל פי הערכות ההפקה התקיימה בפני כמעט עשרת אלפים איש, חתמה גאגא ב"פוקר פייס", הלהיט הגדול ביותר שלה, בשתי גרסאות עוקבות שארכו כרבע שעה מתוך ההופעה שנמשכה כל כולה מעט יותר משעה. האחת אקוסטית, גרועה לחלוטין, בה נמרחה על הפסנתר שנגרר אל הבמה, והשנייה פופית מקפיצה שפיצתה לחלוטין על הראשונה, כולל השתתפות משמעותית של הקהל.גאגא גדולה. הרחיבה על הביקור בירושלים
למרות שהמופע לא היה מושלם עד סופו, ועוד יש קטעים שלבטח ינופו ממנו בעתיד - כאשר יהיו לה מספיק חומרים למלא הופעות (עשי לנו טובה ושמרי את מחוות הווידאו לאנדי וורהול בקלטת וידאו בביתך), גאגא, כנראה כוכבת הפופ הגדולה ביותר שידע העולם הזה מאז בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה, הצליחה בהופעתה בתל-אביב להמם את אלפי הצופים שקיבלו טעימה קטנה מהעולם הגדול.
עכשיו נותר לחכות רק לדבר האמיתי, שיתרחש כאן ב-1 וב-2 בספטמבר - ההופעה של מדונה. את גאגא נשמח מאוד לראות כאן שוב אחרי האלבום השלישי שלה.