שתף קטע נבחר

ארקיע וישראייר: נפנה למבקר המדינה

שתי החברות המפעילות את הקו לאילת לא מאושרות מההחלטה לאפשר לאל על להצטרף אליהן: "החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה"

בעקבות החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לאל על להפעיל טיסות סדירות בין נתב"ג ואילת, הודיעו שתי החברות המפעילות כיום את הקו - ארקיע וישראייר - כי יפנו למשרד מבקר המדינה.

 

בהודעה משותפת שהוציאו היום (ב') שתי החברות נכתב כי האישור שניתן לאל על הוא "החלטה פוליטית שתביא לחיזוק מונופול אל על. לא רק שזו לא תביא להוזלת כרטיסי הטיסה לאילת, אלא אף תפגע בציבור הנוסעים בתעופה הפנים ארצית".

 

"ההחלטה המתמיהה של משרד התחבורה תחליש את ארקיע וישראייר, שרק לאחרונה החלו להתחרות באל-על בחו"ל, והתוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בענף התעופה בתחום הטיסות הבינ"ל. החלטה זו, בהיותה מנותקת אפוא מן המציאות ומכל אמת מידה מקצועית, הינה כפי הנראה החלטה המונעת משיקולים פוליטיים", נטען בהודעה.

 

"החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה, שכן ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי שלא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים.

 

"ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית ובוודאי שלא משפטית או מינהלית ולפיכך הם יועמדו לבחינה וביקורת ציבורית ומשפטית בפני המוסדות המתאימים לכך ובין היתר מתכננות ארקיע וישראייר לפנות בנושא למשרד מבקר המדינה. צר לארקיע ולישראייר שיעילותם, נחישותם ופועלם של מי שממונים על התעופה במדינת ישראל באה לידי ביטוי רק כשמדובר בצרכים פוליטיים ולא למען ההגנה על האינטרסים של חברות התעופה הישראליות למול הזרות.

 

"לפני קביעת מדיניות חדשה של משרד התחבורה לגבי פעילות פנים ארצית, צריך המשרד לממש את החלטתו בהנפקת אל על ולאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה בקווים הבינלאומיים לטובת הציבור".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים