במשבר מגהצים יותר? 10% עלייה בקניות באשראי
כך, בחישוב שנתי במאי-יולי. זאת, לעומת עלייה של 9.6% ברכישות בכרטיסי אשראי בפברואר-אפריל. מנתוני הלמ"ס עולה שברכישת מוצרי הלבשה וחשמל נרשם זינוק של כ-15%
מאי-יולי 2009 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 10.4% בחישוב שנתי בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 9.6% בפברואר-אפריל. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסמו היום.
בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת,ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), שהיוותה בשנת 2008 43% מהרכישות, נרשמה במאי-יולי עלייה במחירים קבועים של 7.2% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 2.3% בפברואר-אפריל 2009.
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), שהיוותה 19% מהרכישות בכרטיסי אשראי ב-2008, נרשמה במאי-יולי 2009 עלייה במחירים קבועים של 7.8% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 10.9% בפברואר-אפריל.
בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה – כולל בתי כל-בו ורהיטים), שהיוותה 18% מהרכישות בשנת 2008 , נרשמה במאי-יולי 2009 עלייה של 14.9% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 16.2% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומתייחסים לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
לא מרגישים את המשבר
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים