לראשונה: מרצדס תשווק מכונית מימן
הקרב על טכנולוגיית העתיד - כלאיים, בנזין או מימן - ממשיך להתחמם. מרצדס תחל בייצור סדרתי מצומצם של מכוניות מימן, שישווקו ללקוחות נבחרים
אחרי שנים ארוכות של ניסוי, מרצדס תחל בשיווק מכונית מימן סדרתית - ה-B קלאס תא-דלק (Fuel Cell). הטכנולוגיה, שעושה שימוש במימן וחמצן ליצירת אנרגיה חשמלית, נחשבת לשלב הבא אחרי מכוניות חשמליות מבוססות מצברים - אם כי מעט יצרניות רכב כבר מציעות מכונית כזו.
למעשה, מתחרתה היחידה של מרצדס בשלב זה היא הונדה, שהחלה לפני שנה בשיווק מוגבל של מכונית מימן - ה-FCX קלריטי. לא ידוע אם מכונית המימן של מרצדס תשווק בתוכנית דומה - חכירה לתקופה של שלוש שנים שבסופן הרכב מוחזר ליצרנית. גם ב.מ.וו כבר הציגה מכונית מימן, אם כי במקרה הזה מדובר במנוע בנזין שהוסב לשימוש בגז זה, ולא בטכנולוגיית תא-דלק.
מכונית המימן מרצדס B קלאס. תשתית התדלוק עדיין בעייתית
בשלב ראשון, מרצדס תציע 200 יחידות של מכונית המימן, שתיוצר בסוף השנה ותימסר ללקוחות בראשית 2010. אחת הבעיות הגדולות ביותר של הטכנולוגיה מגיעה דווקא מצד התשתית - שבמרבית המדינות בעולם מוגבלת ולא מאפשרת תנועה למרחקים ארוכים. ה-B קלאס תוכל לנסוע עד 385 ק"מ בין תדלוקים, שיארכו כשלוש דקות - כך לפי מרצדס.
התדלוק - כמו מכונית רגילה, ואורך שלוש דקות בלבד
הגרמנים מסבירים כי המנוע החשמלי, שייצר 136 כ"ס ו-29.5 קג"מ, יציע תצרוכת דלק של 33 ק"מ לליטר במונחים של מנועי דיזל. זאת, תוך שהוא לא פולט זיהום כלל עקב פעולתו. במרצדס אומרים כי הפתרון הזה יתאים במיוחד לתושבי ערים גדולות, ויפחית את הזיהום בהן. מכוניות בנזין ימשיכו להציע את הפתרון הטוב ביותר לנוסעים בדרכים בינעירוניות בעתיד הנראה לעין, כך לפי הערכות מרצדס.
385 ק"מ ללא זיהום אוויר ישיר
לפי היצרנית, מכונית המימן תציע מרווח זהה לנוסעים ולמטען בהשוואה ל-B קלאס עם מנוע בעירה פנימית. מהירותה המרבית תעמוד על 170 קמ"ש, נתון נמוך משמעותית ממנוע הבנזין המקביל - בנפח 2.0 ליטר ועם 136 כ"ס - שמסוגל להאיץ את ה-B עד ל-196 קמ"ש.