פורשה חוזרת למקורות: 911 ספורט קלאסיק
געגועים לזמנים טובים יותר? פורשה תציע מהדורה מיוחדת ל-911, עם עיצוב המזכיר את הדגמים הקלאסיים של מכונית הספורט המצליחה. רק 250 יחידות ייוצרו, והן לא יהיו זולות
פורשה תציג בתערוכת פרנקפורט מהדורה מיוחדת ל-911, מכונית הספורט האלמותית שהפכה לסמל של החברה. בזמנים בהם פורשה נמצאת בחובות עתק ונאלצת לעבור מעמדת השתלטות על פולקסווגן למותג נוסף של הקונצרן, הדגם החדש נראה כמו אמצעי מצוין לבריחה מהמציאות.
למהדורה המיוחדת קוראים ספורט-קלאסיק (Sport Classic), והיא נועדה להזכיר את ימי הזוהר של ה-911. רק 250 יחידות ממנה ייוצרו, לאחר מה שפורשה מגדירה כעבודת פיתוח שארכה שלוש שנים, על-ידי מחלקת ההתאמה האישית של החברה.
הקלאסיק מבוססת על הקאררה S, ומצוידת במרכב רחב בחלקה האחורי (תוספת של ארבעה ס"מ, לשיפור היציבות לדברי פורשה). מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים בנפח 3.8 ליטר, זוכה כאן לתוספת של 23 כ"ס ומשחרר הספק מרבי של 408 כ"ס. פורשה אינה מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם החדש, אך הם צפויים להיות דומים לאלה של ה-S, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות ועד למהירות מרבית של 302 קמ"ש. הקלאסיק תשווק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, וללא תיבת שבעת ההילוכים עם המצמד הכפול (PDK).
מבחינת עיצוב יש לה ספויילר אחורי המזכיר את זה של הקאררה RS המקורית מ-1973, וחישוקים קלים שחורים עם חמישה חישורים. גם אלה מזכירים בעיצובם חישוקי 911 מלפני למעלה מ-20 שנה. הבלמים לעומת זאת, דווקא מודרניים לחלוטין - דיסקים קרמיים. לספורט קלאסיק גג כפול-כיפה ופגוש קדמי עם ספויילר חדש.
פורשה תשווק את הדגם המיוחד מחודש ינואר הקרוב. מחירו יעמוד באירופה על 169,300 יורו - קרוב ל-920,000 שקל - לפני מסים.