שתף קטע נבחר
 

אושרה ההנפקה הראשונה של מניות הנמלים

ועדת השרים להפרטה אישרה את הנפקת מניות נמלי חיפה ואשדוד בבורסה, בהיקף של 15% ממניות החברות. לאחר מכן, יוחלט על ההנפקה השניה, בהיקף של 34% מהמניות. השליטה תישאר בידי הממשלה. העובדים: נפתח בעיצומים

ועדת השרים להפרטה אישרה היום (ד') את ההנפקה הראשונה לציבור של מניות הנמלים חיפה ואשדוד. הנמלים פועלים כחברות נפרדות על פי המתווה של פירוק רשות הנמלים והפרטת הנמלים שאושר בחוק ההסדרים של 2003.

 

 

ההנפקה הראשונה שתוצע לבורסה בת"א מאמצע פברואר 2010, היא בהיקף של 15% ממניות ההון של החברות. לאור הצלחת השלב הראשון של מכירת המניות יוחלט על ההנפקה השניה שתהיה בהיקף של 34% מהמניות, עד לתקרה של 49%, כך שהשליטה (51%) תישאר בידי הממשלה. השלב השני יבוצע שנה לאחר סיום השלב הראשון. בשלב השלישי, החל מ-17 בפברואר 2020, תתחיל המדינה לדלל את אחזקותיה, במכירת המניות שבידיה לציבור.

 

הוועדה הסמיכה את רשות החברות הממשלתיות לבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך ההפרטה. עוד הוחלט שהרשות תגבש עם משרדי התחבורה, המשפטים, הביטחון ורשויות הביטחון, מסמך המייצג את האינטרסים החיוניים של המדינה בחברות הנמלים, ותגיש את המלצותיה ואת דרכי ההגנה על האינטרסים האלו לוועדת השרים בתוך 60 יום.

 

מתווה ההנפקות נקבע בהסכם מלפני שש שנים בשיתוף ההסתדרות להבטחת הזכויות של עובדי הנמלים. החלטת ועדת השרים היום היא למעשה צעד מנהלי פורמלי.

 

העובדים: נשבש את העבודה אחרי החגים

כצפוי, הפרטה חלקית של הנמלים אינה יכולה לעבור בלא תגובה עצבנית של ועד העובדים. "במידה ושר התחבורה ושר האוצר ימשיכו להתעלם מאיתנו נשבש את פעילות הנמל אחרי החגים", אמר יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, בתגובה להחלטה, "השרים לא משאירים לנו ברירה. אנחנו נלחמים על הביטחון התעסוקתי של העובדים".

 

לדבריו, "שר האוצר ושר התחבורה לא הפנימו את העובדה שלא ניתן להתקדם בהנפקת המניות עד אשר ייפתרו כל הנושאים שעומדים על הפרק מאז החתימה על הסכם הרפורמה ב- 2005. השרים מתעקשים להמשיך ולהתנהל במנותק מהנעשה בנמלים. לצערי, הם לא מותרים בפנינו ברירה ונראה כי נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים שישבשו את פעילות הנמל מיד לאחר החגים וזאת עד אשר יובטח ביטחונם התעסוקתי של כל העובדים בנמל".

 

תורג'מן דורש מהממשלה להגיע עמו בהסדר לגבי הוויכוח על פיתוח חזית הים העירונית בחיפה על השטחים המערביים של הנמל ועל הרפורמה בתעריפי הנמלים, וטוען כי שינויים בנושאים הללו מהווה הפרה של ההסכם הקיבוצי ופוגעים בביטחון התעסוקתי של עובדי הנמל. תורג'מן שלח על כך לאחרונה מכתב לשרי האוצר והתחבורה, אך לטענתו לא קיבל תשובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל חיפה. הנפקה ראשונה לציבור
צילום: מתי אלמליח
מומלצים