מדד אמון הצרכנים בארה"ב ממשיך לעלות
הדיווחים הקבועים של יום שישי בארה"ב נושאים רוח חיובית. מדד אמון הצרכנים עלה ביותר מארבע נקודות ומשרד המסחר דיווח כי המכירות הסיטונאיות ביולי עלו גם כן
מדד אמון הצרכנים בארה"ב המשיך לטפס במחצית הראשונה של ספטמבר, בהמשך למגמה חיובית במחצית השנייה של אוגוסט. המדד של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס עלה ב-4.1 נקודות לרמה של 70.2 נקודות.
המדד הוא תוצאה של סקר שמתבצע בקרב 500 משקי בית, שנשאלים כל חודש על התנאים הפיננסים שלהם וגישתם כלפי הכלכלה. הסקר קשור ישירות למצב הצריכה הפרטית, שמתניעה את גלגלי הכלכלה הגדולה בעולם.
הצפיות המוקדמות היו לטווח של 65 עד 69 נקודות, כך שמדובר בהפתעה לטובה. במחצית השנייה של אוגוסט מדד אמון הצרכנים הצביע על 65.7 נקודות - ירידה בהשוואה ליולי, אז עמד המדד על 66 נקודות.
עלייה במכירות הסיטונאיות
עוד חדשות מעודדות הגיעו ביום ו' ממשרד המסחר האמריקני, שדיווח כי המכירות הסיטונאיות עלו בחצי אחוז בחודש יולי. מדובר בעלייה רביעית ברציפות ובעלייה המשמעותית ביותר מאז יוני 2008, אז עלה המדד בשני אחוזים.
בארה"ב מקווים כי העלייה במכירות תגרום בקרוב לסיטונאים להגדיל את המלאי שבמחסניהם. לפי הדיווח של משרד המסחר, מלאי הסיטונאים הצטמצם בחודש יולי ומדובר בחודש ה-11 ברציפות שבו נרשמת מגמה זו.
עלייה במלאי הסיטונאים תגרום להתגברות בהזמנת מוצרים ממפעלים, מהלך שעשוי לצמצם את מספר האמריקנים המקבלים דמי אבטלה, העומד כעת על 6.1 מיליון איש.
פורסם לראשונה 11/09/2009 19:02
הצרכנים מאמינים
צילום: jupiter
מומלצים