סוד כמוס: פולקסווגן הציגה גולף חזקה במיוחד
פעם מכונית כזו הייתה כוכבת התערוכה, אבל בעידן של איכות הסביבה הגולף החזקה ביותר אי פעם הוצגה בשקט בשקט. ובכל זאת, הפרטים לפניכם
דוכן התצוגה של פולקסווגן היה עמוס בחידושים, אבל את אחד החשובים שבהם - גרסה חזקה במיוחד לגולף - היה קל יחסית לפספס. הגולף R, הדגם החזק ביותר בתולדות המשפחתית הקומפקטית, עמדה בצד ושיחקה בכינור שני למכוניות הידידותיות לסביבה. אלו שמקדמות טוב יותר את התדמית, גם אם עדיין רחוקות מאוד מייצור.
הגולף R היא מחליפתה של ה-R32, וגם היא השתנתה בעקבות הדרישה למכוניות פחות מזהמות. אז תגידו שלום ולא להתראות למנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטר שסיפק 250 כ"ס, וברוך הבא למנוע ה-2.0 ליטר-טורבו החדש, עם 270 כ"ס. מדובר באותו מנוע שהוצג בשירוקו R, שם הוא מספק את אותו המומנט (35.7 קג"מ ב-2,500 סל"ד), אך חמישה כ"ס פחות.
גולף R. פולקסווגן מעדיפה שתסתכלו על המכוניות הירוקות שהציגה (צילום: רועי צוקרמן)
בפולקסווגן פותחים את ההודעה לעיתונות בנתון תצרוכת הדלק, עדות לחשיבות הרבה ששמים הלקוחות לחסכון אפילו במכונית שנועדה לחובבי ביצועים. נתון זה עומד ב-R על 11.9 ק"מ לליטר בגרסת ה-DSG (או 11.7 ק"מ לליטר למי שיתעקש על תיבה ידנית). מדובר בשיפור של 21% לעומת ה-R32, שתצרוכת הדלק הממוצעת שלה עמדה של 9.3 ק"מ לליטר בבדיקות היצרנית. נתון פליטת פחמן דו-חמצני ירד בהתאם: 195 גרם בממוצע לק"מ (199 גרם לתיבה ידנית), לעומת 255 גרם בעבר.
ל-R החדשה מערכת הנעה כפולה משופרת, והיא מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות (DSG), או 5.7 שניות עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בשני המקרים מדובר בשיפור מנתון ה-R32, שעמד על 6.5 שניות. המהירות המרבית נותרה 250 קמ"ש, והיא מוגבלת אלקטרונית.
מבחינת עיצוב, ה-R החדשה מציעה פגושים שונים, תגי R - ומעט מאוד מעבר לכך. למראה תורמים גם צמיגי 225/40 וחישוקי "18. חישוקי "19 וצמיגי 235/35 יוצעו בתוספת תשלום. בתא הנוסעים יוצעו מושבים ספורטיביים ודוושות אלומיניום. בשלב זה עדיין לא ידוע אם בכוונת צ'מפיון מוטורס לשווקה בישראל, ממש כמו השירוקו R.