שתף קטע נבחר

 

מגהבול - האם האתר פוגע במטרה?

לרגל החגים בדקנו את אתר רשת הקניות שמציע טיפים, מתכונים, מוצרים מוזלים וכלי להכנת רשימת קניות. חלק מההבטחות האתר מקיים - ובחלק אחר הוא מאכזב

בעוד החגים ממשיכים, ובעקבות הפרסומות החביבות בהשתתפות אברי גלעד, החלטנו לבקר באתר של רשת מגה בול ולנסות לעזור להם לעזור לנו לקנות מוצרים.

 

הקונה הממוצע

הדרך הטובה ביותר לבחון את האתר בעיני, היא לא דרך הכובע המקצועי, ומבלי להסתתר מאחורי ערימת חוקים יבשים מהספרים. נבחן את האתר ללא כובע בכלל, אלא כמשתמש ממוצע שהגיע לאתר במקרה. 

 

משתמש ממוצע, לצורך הבדיקה, הוא מפונק שיודע בערך מה הוא רוצה - ויעדיף שיובילו אותו, אבל בתנאי שיובילו למקום מעניין או בעל ערך, מרגש או מסקרן, שהדרך בה יובל תהיה נוחה וזורמת ושחלילה לא יעכבו אותו סתם, שלא ישעממו אותו לרגע והכי הכי חשוב, שלא יעצבנו אותו.

 

התרשמות ראשונית

מערכת היחסים שלי עם אתר מגה בול התחילה ברגל ימין. במבט ראשון הוא תפס אותי. האתר נראה טוב. מיד זיהיתי גם באיזו רשת מדובר עם חיבורי הצבעים האמיצים והמזוהים. 

 

הרגשתי שנכנסתי לבית של מגה בול, למקום שינסה לחבר ביני לבין המותג. האם במגה בול באמת עוזרים לי לקנות בזול בעזרת האתר? כנראה שזוהי הכוונה. בסריקה ראשונית מהירה גיליתי כל מיני אייקונים עם אנימציות נחמדות שמופעלות במעבר עכבר על גבי אייקון.

 

עברתי עם העכבר על כל האייקונים רק כדי לראות את האנימציה של כל אחד מהם. אני כבר מחבב את האתר לפני שבכלל ראיתי באמת מה הוא מציע.

 


תוך כדי מעבר על האייקונים הבולטים קראתי את הכותרות שגרמו לי לחשוב שאולי יש פה גם תכנים מעניינים. "לקנות בזול עם מוצרי הבית", "מגה מציאות", "3000 מוצרים שהורידו להם את המחיר", "טיפים לחסכון" ו-"50 מתכונים".

 

נראה שנעשתה כאן עבודת חשיבה טובה ליצירת תכנים שיעזרו לנו לכאורה לחסוך, ואפילו לחזור ולהשתמש באתר ולא רק להתרשם ממנו כאתר תדמיתי חד פעמי. תכני האתר הולכים יד ביד עם הצהרות המותג ויחד עם זאת מקנים תחושה שיש כאן עם מי לדבר. יש לא מעט תכנים ועדין הכל ברור ובולט.

 

גוללים וגוללים

לחצתי על מגה מותג. הדף מציג את מוצרי הבית של מותג מגה. תצוגת המוצרים עם תמונות עוזרת להתרשמות הכללית, שיש להם מה להציע. אך חלוקת האתר התמוהה לארבעה איזורי תפריט (שניים מימין, אחד למעלה ואחד משמאלי), גרמה לכך שאיזור התוכן המרכזי בו מוצגים המוצרים צר למדי, ומאפשר להציג שני מוצרים בשורה, דבר שיוצר רשימה עם גלילה אינסופית.

 


 

גללתי עוד ועוד עד שהתעייפתי. גיליתי שהגעתי רק לאמצע הרשימה. נורא רציתי לחזור חזרה למעלה והתלבטתי אם לגלול הכל חזרה או להמשיך למטה. גללתי למטה אך גיליתי לאכזבתי שלא היה שום לינק שיחזיר אותי למעלה. אז גללתי שוב את כל הרשימה כלפי מעלה. 

 


 

 

ברקודים במחיר מציאה

נכנסתי לבדוק את "מגה מציאות". מי לא אוהב מציאות? גיליתי שם שבמגה בול מוכרים מוצרים שונים לבית. תצוגת התמונות עם המחירים של כל מוצר נוחה ונעימה.

 

אז החלטתי להציץ ב-3000 המוצרים שהורידו להם את המחיר. לחיצה על האייקון מעבירה לדף המציג לשוניות עם קבוצות של מוצרים. הלשוניות ענקיות והרשימות עצמן מוסתרות במבט ראשון, וחייבים לגלול כדי לראות את המוצרים. הרשימה עצמה מציגה שם של מוצר וברקוד, כאשר לא הבנתי מה חשיבות הצגת הברקוד ובמה היא עוזרת לי.

 

לעומת זאת, אם מדובר ברשימה שמציגה מוצרים שמחירם ירד, מדוע לא מוצג המחיר החדש או בכמה הוזלו המוצרים? תמונות קטנות של המוצרים היו עוזרות לי לסרוק את הרשימה במהירות וביתר הנאה, אך גם תמונות אין. ויתרתי על סריקת המוצרים כי זה היה מעייף, משעמם ולא סיפק את מה שציפיתי לקבל.

 


 

לנקות את האסלה עם קולה

קפצתי ל"מגה טיפים" ולעיני קפץ טיפ החודש שהתגלה כטיפ בכלל לא רע. זה גרם לי לגלול ולקרוא עוד כמה טיפים. לא ברור מי באמת עומד מאחורי כל טיפ (אין שמות או תאריכים), כמו למשל הטיפ שמפציר לקנות את מוצרי המותג הפרטי של הרשת כי הם איכותיים ועולים הרבה פחות, או כמו הטיפ שמציע לקנות שאריות נקניקים מהמעדניה. אבל זה לא באמת חשוב, העיקר שגיליתי שאפשר לנקות את האסלה עם קולה. לפחות על פי הטיפ האנונימי. מדהים.

 

עברתי לרשימת המתכונים. מי שחובב בישול או סתם נחה עליו המוזה עלול לעשות שימוש במתכונים, ומתכונים משפחתיים ב-50 ש"ח נשמע מסקרן מאוד. עברתי על מתכון או שניים ונראה לי שאולי אשתמש בהם בעתיד.

 

אם להיות קטנוני, הממשק של רשימת המתכונים שבו כל מתכון נפתח על גבי הרשימה, קצת מבלבל. רק לחיצה על האיקס לסגירת המתכון תעלים אותו, ובפעמים הראשונות לא הבנתי לאן נעלמה הרשימה. גללתי למטה כדי לסיים לקרוא מתכון ואז ניסיתי לשלוח לחבר.

 

לחצתי על הכפתור, ולא הבנתי למה שום דבר לא קורה. חלונית שליחה לחבר אמנם הופיעה, אבל מסתבר שהיא הופיעה בראש העמוד מחוץ לאיזור שהוצג על המסך. רק גלילה למעלה חשפה את החלונית. אולי כדאי לנסות גלילה אוטומטית של הדף למעלה או שהחלונית תפתח תמיד באיזור נראה לעין?

 

תרשום, תרשום?

לפתע גיליתי גם את "מגה רשימה". הלינק היה מוסתר רוב הזמן כי הוא מתחת לאיזור התצוגה המיידי במסך של מחשב נייד סטנדרטי. כאן ניתן להכין רשימת קניות. נשמע כמו שירות יעיל במיוחד. לחצתי כדי להתרשם. גיליתי שכדי להנות משירות זה צריך להירשם כחבר באתר. בכנות, לא הייתי נרשם, אם לא הייתי צריך לסקור את האתר. אבל נרשמתי.

 

מילאתי את כל הפרטים ולחצתי על שלח. שוב ושוב ניסיתי, אבל שום דבר לא קרה. כמשתמש ממוצע לא הייתי מנסה יותר לעולם. אבל לא התייאשתי עד שגיליתי שההרשמה עובדת רק בדפדפן של אקספלורר, כך שאלה בינינו שעברו לדפדפנים מתקדמים יותר - לא יוכלו להירשם, ואולי גם יתחילו קצת להתרגז.

  


 

אבל ציפיות לחוד ושירות מתקדם לחוד. אין מוצרים, אין תמונות, אין בחירה. סתם רשימה שאפשר להכין גם ב-word ולשמור. התחלתי להוסיף מוצרים ואז גיליתי שהם הוספו רק לרשימה הזמנית. רציתי להוסיף אותם לרשימה הקבועה, אבל - אי אפשר. ניתן לערוך את הכמות אבל לא להעביר מוצר לרשימה קבועה. עוד אייקון קטן וזה היה הרבה יותר יעיל. לסיכום השירות, הרעיון הקריאטיבי מאחוריו מעולה, חווייתי ויכול היה להיות שימושי במיוחד. יתכן שמשיקולי תקציב או זמן הוא הפך לפספוס.

 


 

הכה את המומחה

לגבי הכתבות שבאתר, נראה לי שבעידן שיש כ"כ הרבה תוכן מועיל וענייני באינטרנט, אם אין באמת משהו חשוב, שימושי או נחמד להוסיף, עדיף שלא לעשות את זה כי אתה עלול להחשב כרדוד או כסתם מי שניסה לגזול זמן יקר.

 

מאידך, שירותי השאלות והתשובות למומחה, וגם האפשרות להציע הצעות ולשאול שאלות, הם השירות הכי חשוב באתר בעיני. יש תחושה שיש מי שמקשיב לך וזה מאוד חשוב למותג. אני בהחלט הולך להשתמש בשירות ההצעות לשיפור, ולשלוח להם כמה. 

 

כרטיס ניקוד

מראה כללי: טוב מאוד, מתאים למותג ולאופי האתר.

התמצאות וניווט: בסה"כ טובים עבור אתר מסוג זה. קיימים ארבעה תפריטים עם היררכיה דומה, שמשתלטים על רוב המסך מכל כיווניו. הייתי מרחיב את איזור התצוגה הראשי על חשבון התפריט השמאלי ומחלק אחרת את התפריטים.

 

שימושיות: סה"כ נוח. אין התחשבות בבעלי מוגבלויות. ישנם איזורים רבים שבנויים בפלאש, חלקים מהטקסים מופיעים כתמונה ולא כטקסט חי ולתמונות אין טקסט תיאורי אלטרנטיבי. אין תאימות לדפדפנים שונים.

 

ציון כללי: נראה טוב, קריאטיב טוב מאוד, ונראה שעם מעט יותר השקעה בתכנים או בממשק היה אפשר לקלוע בול.

 

דניאל חן , מאפיין, מעצב ויועץ חוויית משתמש. חבר ארגון מומחי השימושיות הישראלי UPA Israel.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים