ג'ורג', קריימר, איליין וג'רי, התגעגענו
פרק האיחוד של כוכבי "סיינפלד" ששודר במסגרת "תרגיע" - תוכניתו של יוצר הסדרה לארי דיוויד, זכה לשבחים בתקשורת בארצות הברית. האם "קללת סיינפלד" הוסרה?
11 שנים, ארבעה חודשים ו-20 ימים חיכו להם המעריצים, ואמש (א') זה סוף סוף קרה. כלומר, בערך. ג'רי סיינפלד, איליין בנס, ג'ורג' קונסטנזה וקוזמו קריימר, אחד מצוותי הדמויות האהובים ביותר בהיסטוריה של הקומדיה האמריקאית נראו שוב זה לצד זה על המסך, בפרק מיוחד של "תרגיע" - או למעשה אחד מתוך כמה פרקי איחוד מיוחדים, במסגרת הסדרה של לארי דיוויד, יוצר "סיינפלד".
הפרק שנקרא בפשוטות "האיחוד", היה בראש ובראשונה טוב - לכל הדעות. המבקרים, גם אם היה להם מה לומר על התכנים, תמימי דעים לגבי איכות הפרק והצורך של המעריצים בשידורו, צורך אותו היטיב להבין ובו היטיב להשתמש דיוויד: "כל פרקי האיחוד האלה, אני לא מבין אותם ולמה עושים אותם", אמר במהלך הפרק בהומור העצמי האופייני לו ולחברים הוותיקים שאיתו. "השחקנים נראים מבוגרים יותר בעשר שנים, זה אף פעם לא עובר כמו שצריך וזה נראה פאתטי".
ג'ורג', איליין, קריימר, סיינפלד ולארי דיוויד. טוב שבאתם
כמה מבלוגרי-הטלוויזיה הפעילים יותר בארצות הברית השתפכו בפני "תרגיע", כאשר כתבו שהפרק ששודר כחלק מהעונה השביעית של הסדרה הוא "הדבר שיציל אותה"; "מה ש'תרגיע' היתה צריכה" ויש אף שהימרו עליו כמקפצה הגדולה בתולדות רשת הכבלים HBO המשדרת את הסדרה. נתוני הצפייה בפרק, שיגיעו בהמשך היום, יהיו התשובה האמיתית לשאלה הזאת.
גלגל הצלה
הפרק, כך למשל על פי המבקר של examiner.com, היה מתוסרט היטב. לדבריו, מדובר בשיחת היום בארצות הברית - ביום שאחרי הפרק, וזוהי לא פחות מצפיית חובה. על פי המבקר מבנה הפרק שהיה שונה מהרגיל של "תרגיע" היה שילוב מוצלח בין תוכניתו הנוכחית של דיוויד לבין זו שיצר אי שם בסוף שנות ה-80.
מתוך פרק האיחוד. "תמיד זה נראה פאתטי"
ב"לוס אנג'לס טיימס" מיהרו לתרגם את פרק האיחוד למועמדות לפרס האמי בשנה הבאה. "לפחות בקטגוריית הכתיבה", נכתב שם, "יש למה לצפות".
גם ב"אנטרטיינמנט וויקלי" ציינו שפרק האיחוד של כוכבי "סיינפלד" היה מהדברים הטובים שנראו על מסך הטלוויזיה בשנים האחרונות. מבקר הבית שם, קן טאקר, אמר שמבחינתו מדובר בהגשמת חלום.
"זה היה אחד הרעיונות המצחיקים והחכמים ביותר שניתן היה ליישם עבור העונה החדשה של הסדרה", אמר, פירגן, אך רמז כמו קודמיו למצבה המקרטע של "תרגיע".
העיסוק המתבקש בשאלת האיחוד הכל כך מדובר וההומור הפנימי, כך על פי טאקר, הצליחו לפרוץ את גבולות המסך והצופים - שמחו להתבלבל בין הדמויות לבין השחקנים, בין המתוסרט למאולתר. צוין לטובה במיוחד ג'ייסון אלכסנדר (קונסטנזה) שדילג בין אופיו האישי והאסרטיבי לבן דמותו המהוסס והמשעשע.
עוד ממשיך לציין המבקר של "אנטרטיינמנט וויקלי" שלתחושתו האיחוד הזה, אם היה מתרחש ב-2006 כפי שדובר בתחילה היה מוצלח אפילו יותר, אך הוא מסתפק במה שנעשה ב"תרגיע".
לסיום, הביע המבקר את תקוותו שלאחר שנים ארוכות של דרמות טובות, פרקי האיחוד - זה ששודר אמש ואלה ההמשכיים שישודרו בשבועות הקרובים, יביאו איתם גל של יצירה קומית חדשה.
ותקווה נוספת שהביעו בכמה מהביקורות, לסיום, היתה שסגירת המעגל שהתרחשה אמש בטלוויזיה בארצות הברית, תבטל עבור כוכבי הסדרה את "קללת סיינפלד", אותה קללה שמונעת מהם להמשיך ולפרוץ עם דמויות ותכנים חדשים ושונים מאלה שעשו עד היום.