שתף קטע נבחר

 

דו"ח: ניתן היה למנוע את ההתרסקות באוקיינוס

שני טייסים צרפתים בכירים, בהם נשיא איגוד טייסי "אייר פראנס", ערכו חקירה עצמאית בדבר נסיבות התרסקות טיסה 447 בדרכה מברזיל לצרפת. לפי הדו"ח שגיבשו: טיפול בחיישנים ומפות מזג אוויר מעודכנות היו מונעות את האסון

היה ניתן למנוע את ההתרסקות של טיסת "אייר פראנס" 447 באוקיינוס האטלנטי, שבה נהרגו 288 נוסעים ואנשי צוות - כך העלתה חקירה שערכו שני טייסים בכירים בחברת התעופה הצרפתית. לו רק הייתה לטייסים גישה למפות מזג אוויר מעודכנות, משוכנעים החוקרים, הם לא היו טסים הישר לתוך הסופה האימתנית.

 

נשיא איגוד טייסי "אייר פראנס" וטייס בכיר נוסף הם שחיברו את דו"ח חקירת נסיבות ההתרסקות של המטוס, שהמריא מברזיל ב-1 ביוני בדרכו לפריז. חקירתם העלתה שבמקום מפות מזג אוויר מעודכנות, השתמשו הטייסים במפה שהייתה מבוססת על נתונים שנאספו יממה שלמה לפני ההמראה. באותה מפה לא מופיעים העננים המסוכנים שהיו באזור ההתרסקות.

 

"היה צריך להעניק לטייסים את כל האמצעים כדי שיוכלו להימנע מלהיכנס לאזור כזה", צוטטו מחברי הדו"ח בכלי תקשורת אירופיים. עד עתה התעקשה "אייר פראנס" שפעלה בהתאם לנהלים בכל הנוגע לבדיקת מזג האוויר, וטענה כי גם מטוסים של חברות אחרות טסו באותו מסלול באותו הלילה.

 

למרות שמזג אוויר היה בין הגורמים להתרסקות, הדו"ח

 תולה את האשמה העיקרית בחיישני המהירות התקולים. בכך הוא סותר את ממצאי החקירה הרשמית שהתנהלה בצרפת, לפיה החיישנים היו גורם, אך לא הסיבה העיקרית לאסון. הדו"ח מותח ביקורת על יצרנית המטוסים "איירבוס" על חברת התעופה "אייר פראנס", על רשויות התעופה האזרחית, והסוכנות האירופית לבטיחות תעופה, על שלא העריכו נכון את השלכות התקלות בחיישנים.

 

בדו"ח, שקטעים ממנו פורסמו אתמול ב"ז'ורנל דו דימאנש" הצרפתי, נטען שכל אותם גורמים ידעו על הבעיות בנושא ב-14 השנים האחרונות, ולו היו פועלים לתקנם, "ניתן כנראה היה למנוע" את ההתרסקות. "לא ניתן לקשור אירוע כזה לסיבה אחת", אמר לעיתון נשיא איגוד הטייסים, ג'ראר ארנו, "אך יש אמת שלא ניתנת לערעור שאנו מתעקשים עליה: ניתן היה למנוע את התאונה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרידי המטוס באוקיינוס. ארכיון
צילום: AFP
מומלצים