שתף קטע נבחר
 

צרות באמריקה: פורד תתקן 4.5 מיליון כלי רכב

הקריאה לתיקון הגדולה בתולדות פורד: 4.5 מיליון מכוניות, שמצטרפות לכמעט 10 מיליון שכבר תוקנו עד עתה בגלל אותה בעיה. דובר הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים: "מגיע לפורד ציון לשבח על שיזמה טיפול בסוגיה". דלק מוטורס: הקריאה לתיקון לא רלוונטית לישראל

הקריאה לתיקון הגדולה בתולדות פורד מסרבת להיעלם. 4.5 מיליון מכוניות מדגמי פורד, לינקולן ומרקורי יוזמנו למוסכים בארצות הברית בגלל חשש להתלקחות עקב תקלה בבקרת השיוט. בסך הכל הוזמנו מאז סוף שנות ה-90 יותר מ-14 מיליון כלי רכב של פורד לתיקון בגלל אותה בעיה, מה שהופך אותה לקריאה לתיקון הגדולה ביותר בתולדות היצרנית ומהגדולות ביותר בכלל.

 

מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר ל-ynet כי הקריאה לתיקון שפורסמה בארה"ב, איננה רלוונטית לכלי הרכב ששווקו בישראל.


פורד ווינדסטאר. 1.1 מיליון ייבדקו, בנוסף ל-13.2 מיליון מדגמים נוספים

 

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי פורד פרסמה קריאת תיקון ל-1.1 מיליון מיניוואנים מדגם הווינדסטאר, ול-3.4 מיליון מכוניות מדגמי לינקולן, מרקורי ופורד נוספים. בין היתר נכללים בקריאה האקספלורר משנים 1995-2002, פורד אקונוליין מהשנים 1992-2003, מרקורי מאונטניר מהשנים 1995-2002 ודגמים נוספים. בעבר נכללו בקריאה לתיקון דומה גם טנדרים מסדרה F, שהיו במשך שנים ארוכות הדגמים הנמכרים ביותר של פורד באמריקה.

 

הקריאה לתיקון יצאה לראשונה לדרך בשנת 1998, במטרה לפתור בעיה במערכת בקרת השיוט של מספר דגמים. מערכת זו מאפשרת נסיעה במהירות קבועה ללא לחיצה על דוושת המצערת, ונחשבת לפופולרית מאוד באמריקה. בשנים האחרונות הפכה מערכת זו לנפוצה מאוד גם בשוק הישראלי, בעיקר בגרסאות מאובזרות יחסית, וגם במכוניות שאינן אמריקניות.

 

בפורד חושדים כי מערכת בקרת השיוט עשויה לגרום לשריפה, בעקבות נזילה, התחממות וקצר שנגרמים כתוצאה מכשל בתיכנונה. בהודעה שמסרה היצרנית לרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), הובהר כי לידי היצרנית הגיע מידע לפיו במספר מצומצם של מקרים קושרו שריפות שהתרחשו באופן ספונטני בכלי רכב, לתקלה המדוברת. לא נמסר בכמה מכוניות מדובר, או אם היו נפגעים באותם אירועים.

 

במכתב שנשלח ללקוחות היצרנית, מבקשת מהם פורד להגיע בהקדם לתיקון המערכת במוסכי היצרנית, ללא תשלום. עד אז, ההודעה מבקשת מהלקוחות להחנות את מכוניותיהם ברחוב, ולא בחניונים סגורים, בכדי למנוע נזקים גדולים - זאת מכיוון שדליקה עשויה להתפתח גם במהלך חניה כשהרכב נעול ולא נמצא בפעולה. פורד הפסיקה להשתמש במערכת מתוצרת טקסס אינסטרמנטס בשנת 2003.

 

מה-NHTSA נמסר לסוכנות הידיעות AP כי לדעתם יש לשבח את פורד על כך שבחרה להצהיר על התקלה ולטפל בה ללא התערבות הרשויות.

 

הקריאה לתיקון מגיעה בזמן לא טוב עבור יצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה. בחודשים האחרונים פורד רושמת נתוני מכירות נאים, בניגוד ליריבותיה ג'נרל מוטורס וקרייזלר. פורד היא היצרנית האמריקנית היחידה שלא נאלצה לעבור הליך פשיטת רגל או לקבל סיוע כספי מהממשל האמריקני, וקריאה לתיקון מסוג זה עשויה לפגוע בתדמיתה בעיצומו של משבר כלכלי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים