הסלון לא סופק בזמן - הקונים יקבלו את כספם
סלון שרכשו התובעים לא סופק להם במועד שנקבע, אולם החנות סירבה לבטל את העסקה. ביהמ"ש קבע כי הם יקבלו בחזרה את כספם, ופסק "על נותן שירותים או ספק של מוצר לעמוד בהתחייבויותיו, לרבות לעניין לוח הזמנים לאספקה"
התובעים רכשו מג'ובני יבוא ושווק רהיטים מערכת ישיבה תמורת 14,000 שקלים. כשהגיעה המערכת, התברר כי המוצר שסופק שונה מזה שהוזמן. לפיכך, פנו התובעים לחנות, וסיכמו עימה על הזמנה שונה לחלוטין אשר תסופק להם תוך 60 עד 90 יום, וכנגד תוספת תשלום. לטענת התובעים, למרות ששילמו את כל הסכום, לא קיבלו את המערכת עד למועד הנקוב. הם ביקשו לבטל את העסקה ולקבל בחזרה את כל כספם, אך החנות סירבה.
ג'ובני יבוא ושווק רהיטים טענה, כי הסיבה לכשל הראשוני בהזמנה נבע מטעמים שאינם קשורים אליה, והתובעים הם שביקשו לבצע הזמנה חדשה ושונה. לטענת החנות, נציגיה היו בקשר עם התובעים, תוך שהובהר להם כי הריהוט החדש בדרכו, אך כאשר הגיע הסלון לארץ, סירבו התובעים לקבלו.
במהלך המשפט התברר, כי הזמנת המערכת המקורית בוצעה על ידי התובע, ואילו צבעה נבחר ע"י האישה, אך בסופו של דבר התברר כי לא ניתן להזמין את מערכת הישיבה בצבעים שהוזמנו.
על היבואן לעמוד בלוחות הזמנים עליהם התחייב
בית המשפט לתביעות קטנות בראשל"צ קיבל את התביעה, וקבע כי החנות לא עמדה במועדי האספקה עליהם התחייבה.
השופטת הלית סילש דחתה את טענת החנות, לפיה יש לחשב את 90 הימים מיום אישור ההזמנה על ידי הספק. "ניסיונה של נציגת הנתבעת להציג נורמת מועדי אספקה בשוק יבוא הרהיטים, לא אך שלא צלח, אלא שהיה בניסיון זה משום טעם לפגם. שהרי משמעות טענה זו, ככל שהיתה מתקבלת, היא שאין כל חשיבות להתחייבויות של יבואנים, וכי על צרכנים לצפות בכל מקרה לכך שהספק לא יעמוד בהתחייבויותיו", נכתב בפסק הדין.
בנוסף נדחתה טענת החנות לפיה כיוון שמדובר בסלון בצבע ייחודי, אין זה הוגן להשאירו בידיה. בית המשפט קבע, כי ספק שלא עמד בהתחייבויותיו, לרבות לעניין לוח הזמנים לאספקה - אינו יכול הלין אלא על עצמו.
החנות חויבה להשיב לתובעים את כספם - 14,500 שקלים, וכן לשלם להם הוצאות משפט של 450 שקלים.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין