ירידה של 1.5% במכירות הקמעונאיות בארה"ב
הירידה בספטמבר היא החדה ביותר זה תשעה חודשים. הסיבה - צניחה של 10.4% במכירת מכוניות. הצריכה הפרטית, שמהווה 70% מכלל הפעילות הכלכלית, זוכה למעקב צמוד מצד הכלכלנים, מחשש שהיציאה מהמיתון תתעכב בגלל הקשיים הנערמים בפני הצרכנים
בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של 1.5% במכירות הקמעונאיות בארה"ב - הירידה הגדולה ביותר זה תשעה חודשים, לאחר שבדצמבר נרשמה ירידה של 3.2% במכירות. כך דיווח היום (ד') משרד המסחר האמריקני.
הסיבה לירידה החדה היא הצניחה החדה במכירות המכוניות, לאחר סיומה של התוכנית הממשלתית "מזומן תמורת גרוטאות" (שהעניקה לבעלי כלי רכב ישנים סכומים של עד 4,500 דולר עבור מכוניתם). אולם, מלבד הירידה במכירת כלי רכב, המכירות היו טובות מהתחזיות.
הירידה בחודש שעבר הייתה עדיין נמוכה מתחזיות האנליסטים, שהעריכו כי תעמוד על 2.1%. מכירות המכוניות צנחו ב-10.4%. ללא מכירת כלי רכב, המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 0.5%.
הצריכה הפרטית, שמהווה 70% מכלל הפעילות הכלכלית, זוכה למעקב צמוד מצד הכלכלנים, שחוששים שההתאוששות מהמיתון תתעכב בגלל לקשיים הנערמים בפני הצרכנים.
"העלייה במכירות, לא כולל מכוניות, היא עדיין מתונה יחסית על פי סטנדרטים נורמליים", אומר הכלכלן פול דיילס מקפיטל אקונומיקה. "יתרה מכך, הצריכה הפרטית תוגבל ככל הנראה על ידי העלייה בשיעור האבטלה, הירידה במשכורות ותנאי האשראי, אנחנו בספק שהצריכה תתגבר בנתונים הללו".
(ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים