שיווק נוסח משרד החוץ
פליטת פה של דיפלומט ישראלי בכיר - בעיית התדמית של התיירות לישראל בקליפת אגוז
הסיפור הבא ימחיש אולי במעט את אחת הסיבות לכך שהתיירות למדינת ישראל נמצאת כל הזמן בצעד קטן קדימה, ובשלושה צעדים לאחור:
לפני כמה חודשים ישב נציג בכיר של משרד החוץ בבית קפה בניו-יורק עם עמיתו האמריקני, והשניים דיברו על דא ועל הא, ועל ענייני עבודה. אחרי שסיימו עם העדכונים, אמר הדיפלומט האמריקני לחברו הישראלי: "תראה איזה כיף זה לשבת בבית קפה בכזו שלווה כמונו, בלי לחשוב על כל מה שקורה בעולם".
הישראלי ענה לו: "גם אצלנו יש בתי קפה נהדרים בתל אביב, אבל אתה אף פעם לא יודע אם תצליח לסיים את השתייה לפני שבית הקפה יתפוצץ".
עם גישה כזו, קשה מאוד לשכנע תיירים פוטנציאליים להגיע למדינת ישראל. הנתונים מלמדים כי אחרי כל אירוע ביטחוני כזה או אחר, יש צניחה בתיירות לארץ, ואחר כך צריך להשקיע הרבה משאבים והסברה כדי להגיע שוב לנקודת ההתחלה.
זו אחת הבעיות המרכזיות של משרד התיירות בארץ: לאחר כל סרטון קידום, האתרים המפרסמים את סגולות הביקורים אצלנו, או קמפיין רחב מימדים, בכיכובה של בר רפאלי, צצים מנהיגים שמתריעים מפני החיזבאללה, החמאס והגרעין האיראני.
עם כאלה הצהרות ואזהרות, מי רוצה לבקר במדינה כזו?
מומלצים