שתף קטע נבחר

איזיג'ט: הנוסעים הוציאו כריכים שהביאו מהבית

אין ארוחות חינם במטוס? המקומות לא מסומנים? אי אפשר להזיז את המושב לאחור? את נוסעי טיסת הבכורה של חברת איזיג'ט מבריטניה, שהמריאה באיחור של 45 דקות, עניין רק המחיר הנמוך

כמו שם ספרו של משה יעלון "דרך ארוכה קצרה" אבל להפך, כך נראתה פה ושם טיסה 2085, טיסת הבכורה של חברת התעופה איזיג'ט מלוטון הסמוכה ללונדון לנתב"ג, שהייתה מלאה עד אפס מקום.

 

"קניתי את הכרטיס לפני 4 חודשים", מספר בהתלהבות אברך מסטמפורד היל, רובע החרדים בצפון לונדון, "זה עלה לי פחות מ-120 ליש"ט הלוך וחזור". שעת הטיסה המקורית הייתה 11:30 בבוקר, אבל מאז עידכנו אותה לעשר ולאברך נותר רק להצטער: "אמרתי להם שאם הייתי יודע, הייתי מגיע רק ללילה אחד ושבכלל יקדימו את הטיסות כי אנחנו נוסעים הרבה לחתונות בארץ, ככה שבמחיר כזה אפשר לקפוץ לחתונה ולחזור למחרת במקום להתעכב שני לילות".

 

בינתיים התור לצ'ק אין מתארך. שדה התעופה לוטון, בסיסה של איזיג'ט, מזכיר קצת את שדה דב. הוא קטן מאוד ומרוחק מלונדון. סידורי התחבורה אינם נוחים וכדי להגיע אליו, צריך לצאת לדרך כמה שעות טובות לפני הטיסה ובאוטובוס שהנסיעה בו אורכת כשעה וחצי.

 

מצד שני, היתרון של איזיג'ט הוא שאפשר לעשות את הצ'ק-אין גם 40 דקות לפני הטיסה, וכמיטב המסורת של החברה חוסכים ואפשר לעשות צ'ק אין גם לטיסה לאינברנס שבסקוטלנד.

 

שום דבר לא בוער, ואכן כשהשעון בגייט מצביע על השעה עשר, המועד בו המטוס היה אמור כבר להמריא, השער עדיין סגור. הר געש קטן מתפרץ בין הממתינים. אלה מחולקים לשני טורים. בראשון אלה ששילמו עוד 16 ליש"ט עבור התענוג להסתער ראשון על מושב פנוי, בסידור שנקרא איזי ספיד, ובטור השני החסכנים שמעדיפים להסתער בטירוף על המושבים שנותרו אחרי שהמיוחסים יתיישבו.

 

הדיילים לא מבינים מה הולך

טיסת בכורה או לא, אצל איזיג'ט משהו תמיד יכול לעכב את הטיסה. לפעמים המטוס לא מוכן, לפעמים הוא בכלל לא הגיע מטיסה אחרת. במקרה שלנו, מסביר בפשטות אחד מדיילי הקרקע: "מחכים לצוות האוויר", הוא מבטיח ומיד מעודד, "אבל הם ממש עולים עכשיו למטוס".


הנוסעים בדרך לטיסה, בשדה התעופה בלוטון (צילום: מודי קרייטמן)

 

הנוסעים הממתינים קצת, כועסים אבל בחלוף רבע שעה השער נפתח ומתחילה ההסתערות על המושבים. הכרטיסים לא מסומנים וצוות האוויר מופתע מההתפרצות למטוס האיירבאס 320. "הם לא מבינים", ממשיך האברך לגבש את לוח הזמנים, "הם צריכים להקדים את הטיסה לתשע וחצי. יש לי חתונה גם בדצמבר".

 

הדיילים לא מבינים מה הולך. נוסע נכנס עם תפילין כרוכים על ידיו ומצחו. אחרי שבעלי המזל והספידי בורדינג מתיישבים, נאלצים זוגות להתפצל כדי לתפוס מושבים בודדים פנויים.

 

הטיסה שיוצאת בסופו של דבר לדרך באיחור של 45 דקות עוברת בנעימים. איזיג'ט הכינה תפריט מיוחד כשר, עם דיל של 6 ליש"ט לכריך, עוגה ושתייה. רוב הנוסעים כבר מכירים את הסידור הזה, שאם רוצים לאכול בטיסה, גם צריך לשלם, ומתחילים לפרק כריכים שהביאו מהבית, לקלף תפוחים ולחלץ בקבוקי שתייה מהתיקים.

 

מפאת הניצול המקסימלי של החלל, צופפו השורות כך שגב המושב נחסם לתנועה, ואי אפשר להתרווח לאחור.

 

הנחיתה הייתה כמתוכנן, אחרי ארבע שעות וחצי, המקומות הם לא משהו ברור מאליו באיזיג'ט. כבר קרה שטיסה זולה של החברה, שהייתה אמורה להגיע ליעד אירופאי אחד התעכבה בשעות ארוכות, עד שנמל התעופה המיועד כבר נסגר והטיסה נחתה לבסוף בשדה תעופה אחר במרחק מאות קילומטרים מהיעד, והנוסעים הובלו ליעדם באוטובוסים שהגיעו לפנות בוקר.

 

הדיילים היו מרוצים, למרות שלא יכלו לבקר בת"א. אחד מהם אמר: "יחסית לטיסה ראשונה, נראה שהקו הזה יוכיח את עצמו. הטיסה חזרה יוצאת מנתב"ג אחרי שעתיים, ובגלל מגבלות ביטחון אין לנו אפשרות לצאת מתחומי הנמל עד לטיסה חזרה".

 

  • הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השער הסגור במועד ההמראה המקורי
צילום: מודי קרייטמן
איזיג'ט. צ'ק-אין גם 40 דקות לפני הטיסה
מומלצים