סיטרואן מציגה רכב חשמלי: סי-זירו
נחשפה הצלע השלישית בשיתוף הפעולה בין מיצובישי לבין פיז'ו-סיטרואן: סי-זירו, מכונית עירונית חשמלית שתשווק על-ידי סיטרואן באירופה
אחרי מיצובישי i-MiEV ופיז'ו איון (iOn) החשמליות, מגיעה גרסת סיטרואן: סי-זירו (C-Zero). מדובר בפרי השני לשיתוף הפעולה היפני-צרפתי, במסגרתו ישווקו מכוניות מיצובישי תחת שם פיז'ו וסיטרואן באירופה. את התוצאה הקודמת לשיתוף הפעולה ניתן לראות גם בישראל, בדמות מיצובישי אאוטלנדר שמיוצר עבור סיטרואן תחת השם סי-קרוסר. דגם שמשווק באירופה גם כפיז'ו 4007, שלא נמכר בישראל.
סיטרואן סי-זירו. האחות התאומה של פיז'ו איון ומיצובישי i-MiEV
הסי-זירו היא עירונית קטנה עם מרכב האצ'בק, חמש דלתות, ועיצוב כמעט זהה לדגמי מיצובישי ופיז'ו המקבילים. גם מערכת ההנעה החשמלית משותפת, ותציע 64 כ"ס ו-18.3 קג"מ. עם תיבת הילוכים בעלת יחס העברה בודד והנעה אחורית, המנוע החשמלי מסוגל להזניק את הסי-זירו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 15 שניות.
טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על כ-130 ק"מ, ואת מצברי הליתיום-יון תצטרכו להטעין במשך שש שעות באמצעות שקע 220V. טעינה בגובה של 80% מהקיבולת תתאפשר כבר לאחר מחצית השעה.
הבסיס: מיצובישי i-MiEV
הסי-זירו תשווק באירופה מהרבעון האחרון של 2010, יותר משנה לאחר שהחל שיווקה של מיצובישי i-MiEV ביפן ביוני האחרון. גם אחותה התאומה מצרפת, פיז'ו איון, תגיע לשוק רק בסוף שנה הבאה. סיטרואן לא מפרסמת את תג המחיר של המכונית, שתזכה בצרפת להטבת מס משמעותית - הנחה של 5,000 יורו ממחיר הרכב. שלוש המכוניות החשמליות, שאם ישווקו בישראל יהנו מהטבת מס קניה (10% במקום 90% לרכב רגיל), מיוצרות על-ידי מיצובישי ביפן.