נסיונות להונאה מקוונת של לקוחות בנק לאומי
ללקוחות הבנק נשלחה הודעה המכילה קישור לאתר המתחזה לאתר הרשמי של הבנק ובקשה למסירת פרטים מזהים. אתמול פרסם בנק ישראל הודעה דומה. בנק לאומי: "אנחנו עדים ליותר ויותר מקרים של הונאה"
יום לאחר שבנק ישראל הודיע על נסיונות להונאה באמצעות האינטרנט על ידי שליחת הודעות דוא"ל בשם הבנק המרכזי, גם בנק לאומי מפרסם היום (ד') הודעה כי בתקופה האחרונה חלה עליה בנסיונות ההונאה המקוונת, כולל מספר נסיונות שבוצעו היום.
"אנו עדים ליותר ויותר מקרים של ניסיונות להונאה מקוונת (פישינג), המכוונים כלפי לקוחות כלל הבנקים בישראל, לרבות לאומי" אומרים בבנק.
ההונאה מתבצעת באמצעות משלוח הודעת דואר אלקטרוני (דוא"ל) המבקשת להיכנס לחשבון הלקוח באינטרנט, ומכילה קישור לאתר המתחזה לאתר הרשמי של הבנק. בדרך זו מבקש המתחזה לגנוב את פרטי המנוי המשמשים לכניסה לחשבון באינטרנט.
בבנק לאומי מבהירים כי הם לא שלחו ואינם נוהגים לשלוח הודעות דוא"ל המבקשות להיכנס לדף ההזדהות של לאומי באמצעות קישור (link) מצורף. "אם לקוח מקבל הודעת דוא"ל כאמור, קיים חשש כי מדובר בניסיון הונאה ו/או ניסיון להשתלט על פרטי המנוי שלו באמצעות דף הנחזה להיות מסך ההזדהות של אתר לאומי. לפיכך, יש להימנע מכל כניסה לקישור המופיע בהודעות דוא"ל" אומרים בבנק.
בלאומי מוסיפים כי מערכות הבנק זיהו את משלוח הודעות הדואר ואת האתר המתחזה בזמן אמת ויירטו את ניסיונות ההונאה בתוך זמן קצר וכי לא נגרם כל נזק ללקוחות. "האתר המתחזה הורד מהאוויר והבנק עוקב באופן רצוף אחר פעולות המתחזים במרחבי הרשת. במקביל נעשתה פניה למשטרה, ומטעמים מובנים לא נוכל להרחיב בנושא".
התחזות גם לבנק ישראל
אתמול הוציא בנק ישראל הודעה לפיה גורמים שונים שולחים בימים האחרונים הודעות דוא"ל כביכול בשם בנק ישראל ובהן בקשה להיכנס לאתר האינטרנט של הבנק, כאשר הקישור לאתר מופיע בהודעת הדוא"ל.
בהודעה מופיעה בקשה להזין את פרטי הלקוח במערכות הממוחשבות של הבנק. מדובר בקישור לאתר מתחזה שדומה מבחינה חזותית לאתר בנק ישראל שממנו כביכול נשלח הדוא"ל.
בנק ישראל הדגיש בהודעתו כי לא מתנהלים חשבונות בנק של יחידים והוא אינו שולח בקשות המפנות לאתרו לשם הזנת פרטים אישיים וביניהם סיסמת התחברות, מספר כרטיס אשראי ופרטים נוספים.