מבירה עמיקתא
מכבי החדשה היא כל מה שהישנה לא היתה: טובה, מרעננת ולגיטימית גם בחברת אנשים שיש להם כסף לשתות דברים שלא נועדו במקור לתחזוקת מנועים
כשהגענו להשקה של בירה מכבי החדשה אמר לי שאשו: "יש מכבי, יש חברים קמצנים". מה לעשות, דעתנו על הפילזן הלאומית לא היתה משהו. ולא באשמתנו: במתכונתה המקורית אמנם מדובר בבירה לא רעה, אבל חברת "טמפו" שמבשלת אותה קצת זרקה על מכבי, שנתפסה כמתאימה לשוק הזר (וכן, אני מתכוון פה לזרים במובן של רומנים ולשוק במובן של התקווה). אם זה לא מספיק, אז בערך עם פרוץ המילניום רכשה היינקן העולמית חלק מטמפו, ובמהלך העשור האחרון העדיפה להשקיע דווקא בגולדסטאר. היועצים האירופיים הפחיתו את השימוש בגיזוז חיצוני מלאכותי, הוציאו את הקרמל, והתחילו להשתמש בחומרי גלם איכותיים יותר. התוצאה? גולדסטאר הפכה לבירה, ובשנים האחרונות שותים הישראלים יותר ויותר ממנה.
כל אותה עת נותרה מכבי מקופחת. לא רק מבחינת הטיפול במותג, אלא גם ברמת תחזוקת המוצר. בטמפו התחילו לבשל אותה מחומרי גלם שהיו זולים וקלים להשגה - לפעמים טובים יותר, לפעמים פחות, בדרך כלל מלתת אבל לפעמים מדגנים זולים וזמינים יותר. פשוט קחו שתי שישיות של מכבי מלפני שנה: אחת מהן עשויה להיות לא רעה בכלל, והשנייה יכולה בשקט להיות בקושי ניתנת לשתייה. אז כאמור, זה לא רק אשמתנו שזנחנו את מכבי.
בהשקה שבה נכחנו הכריזו נציגי טמפו שהמצב הזה עומד להשתנות. לצורך זה הם חברו שוב לבשלני היינקן, הפעם כדי לשפר ולאחד את ייצור הפילזן שלהם.
המתכון הוא פחות או יותר אותו מתכון, השמרים פחות או יותר אותם שמרים, אבל הפעם הכשות מזן קבוע שנקנה כמו הלתת - תמיד לתת, בלי חוכמות - ממקורות איכותיים. גם הכיתוב על האריזה החדשה מבהיר שהפעם מדובר ב"100 אחוז מאלט", שזאת דרך מיותרת לומר לתת, שזה סוג של משהו. רמת האלכוהול עלתה בעשירית האחוז והתייצבה על חמש עגול, ואת הבקבוק והתווית עיצב מחדש מעצב בקבוקים נודע מחברת "אנחנו לא מאמינים שמשלמים לנו על זה בע"מ". לסיום, כדי להראות שהם מתכוונים ברצינות למיתוג המשקה המתחדש, הודיעו אנשי טמפו שסדרת השנדי הזוועתית שלהם לא תתבסס על המכבי החדשה.
מה יצא מכל זה? ובכן, יופי של בירה אם מתחשבים במחיר, ואחלה בירה בלי קשר. צריך למזוג אותה קצת באלימות כדי לייצר ראש קצף שיחזיק מעמד יותר מראש זרוע בחמאס, אבל חוץ מזה מדובר בפילזן פשוטה ומצוינת. רמזו לנו שהלתת והכשות השתפרו לא רק באיכות אלא גם במינון, ובשטח זה אומר שפתאום מורגש הטעם של מכבי - ופתאום מתברר שהוא טוב, ושיש כאן גוף, פריכות מרעננת וסיומת ארוכה בצורה מתקבלת על הדעת. אז נכון שאין כאן תחרות רצינית ל"פילזנר אורקוואל" או ל"סטארופרמן" טובה, אבל קניתי שישייה הביתה. כשאני חושב על זה, זאת הולכת להיות הבירה שאזמין מעכשיו כשיתחשק לי לאגר זול. אפילו שאשו, שמבין בבירה יותר ממה שהוא מראה, השתכנע די מהר: בסוף הערב הוא כבר ליהג בשכרות שמחה "יש מכבי, מי צריך היינקן". ומזל שהוא אמר את זה ולא אני, כי ככה החבר'ה מטמפו יתעצבנו עליו ולא עלי.
- בירה מכבי, 30 שקל לשישיית בקבוקי 330 מ"ל. להשיג ברשתות השיווק, ובקרוב בחבית הקרובה למקום מגוריכם, אלא אם אתם גרים בשלומי