זה סופי - אופל שוב בידי GM
לאחר שקונצרן פיאט הביע בה עניין רב, הרוסים רצו לשים ידיהם על נתח ממנה, ומגנה כמעט ורכשה אותה, חוזרת אופל לידיהם עמוסות הבעיות של אנשי ג'נרל מוטורס. תהליך ההתייעלות יחל במהירות, ויכלול פיטורי כעשרת אלפי עובדים
9,500 עובדים ילכו הביתה, מנהלים בכירים ירוויחו פחות והיצע הדגמים יעבור ריענון - זה המחיר שתשלם אופל עבור הזכות לשוב לחיק קונצרן הרכב ג'נרל מוטורס. הקונצרן החזיר היום (ג') את סכום היתרה של הלוואת הגישור בסכום 1.5 מיליארד יורו, אשר העניק לו האוצר הגרמני. מדובר ב-400 מיליון יורו נותרים, אשר העברתם לידי האוצר הגרמני תבטיח את החזרת 65% ממניות אופל, אותן ניסה ג'נרל מוטורס למכור עד לפני זמן קצר.
- ג'נרל מוטורס רוצה את אופל בחזרה (כולל לו"ז המשבר)
מדובר למעשה בצעד האחרון שנוקט הקונצרן, לפני הכרזה הציבורית על שינויים מרחיקי לכת שיעבור המותג הגרמני במקור. עוד לפני שתתפרסם הודעה רשמית מטעם GM, יפגשו נציגי הקונצרן עם ראשי האיגודים המקצועיים, וימסור להם את פרטי התכנית. כבר כעת ברור כי כחמישית מכוח האדם של אופל, כ-10,000 עובדים, יאלצו למצוא לעצמם מקום עבודה אחר. מדובר אגב במספר שהוערך גם על-ידי קבוצת מגנה, שכמעט ורכשה את המותג, כנדרש לעזוב את שורות אופל. אלא שבניגוד למגנה, אשר הבטיחה לממשלה הגרמנית כי היא אינה מתכוונת לפגוע כלל בכוח האדם במדינה, ל-GM יש כנראה תכניות אחרות.
מקורות ב-GM מסרו לאחרונה כי לפי הערכות אנליסטים, הקונצרן האמריקני יהיה זקוק לכ-3.3 מיליארד יורו, כדי לבצע את מהלך הייעול המקיף. במסגרתו צפויים חלק מדגמי אופל להגיע לסוף חייהם, ואילו פיתוח דגמים חדשים עשוי לעבור לשלב המתנה ארוכה.