נא להכיר: אלפא ג'ולייטה, במקום מילאנו
הקומפקטית החדשה של חטיבת הספורט בקונצרן פיאט נקראת לבסוף ג'ולייטה, אחרי שינוי של הרגע האחרון ממש. מחליפת ה-147 תנחת בישראל כבר בחודש אפריל 2010, במספר גרסאות
וזו מחליפת ה-147 הוותיקה - אלפא ג'ולייטה החדשה. החטיבה הספורטיבית של קונצרן פיאט משחררת היום תמונות ראשונות ומפרט בסיסי של אלפא ג'ולייטה החדשה, המכונית שמחליפה את ה-147 הקומפקטית, ואשר אמורה הייתה להקרא "מילאנו". השקה רשמית צפויה בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיערך בתחילת חודש מרץ. מכוניות ראשונות יעלו על הכביש הישראלי כבר בחודש אפריל 2010, אך עדיין לא ברור עם איזה תג-מחיר.
- פיאט שוקלת: דגמי דודג' יימכרו כאלפא רומיאו
הג'ולייטה החדשה גדולה בכל ממד מה-147 הוותיקה, שהוצגה בגרסתה הנוכחית בתחילת העשור. עם 435 ס"מ מפגוש לפגוש, היא ארוכה ממנה ב-13 ס"מ. הגו'לייטה גם רחבה מה-147 בשבעה ס"מ (180 ס"מ), גבוהה בשני ס"מ (144 ס"מ), ובסיס הגלגלים שהיא מציעה ארוך בלא פחות מתשעה ס"מ (263 ס"מ). מספרים אלה הופכים את האלפא הקומפקטית - מעט במפתיע - לאחת הגדולות בקטגוריה הצפופה לה היא שייכת, הכוללת באירופה את פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, רנו מגאן ופיז'ו 308. לעומת זאת, היא קטנה במעט ממאזדה 3 החדשה - הגם שמעשית הן אינן מתחרות על אותו פלח שוק, בוודאי לא בישראל.
האלפא החדשה מבוססת על פיתוח מתקדם יותר של פלטפורמת C-אבו, זו שהעניקה את הבסיס לפיאט בראבו המודרנית. היא תוצע עם גרסאות הנעה קדמית וכנראה גם הנעה כפולה בהמשך, ותעשה שימוש בחמישה מנועים - שני דיזלים ושלושה בנזין - כולם מוגדשים. היצע הדיזל יכלול את גרסת 1.6 ליטר עם הספק מרבי של 105 כ"ס, ו-2.0 ליטר עם 170 כ"ס. בין מנועי הבנזין ניתן יהיה לבחור בשתי גרסאות של מנוע ה-1.4 ליטר המרשים - עם 120 או 170 כ"ס. בפסגת ההיצע תתייצב בעתיד גרסת "תלתן ירוק" עם מנוע 1.75 ליטר, בעל מגדש טורבו והספק מרבי של 235 כ"ס. גרסה זו תהפוך כנראה את ה-GTA ללא נחוצה.
באלפא לא מפרטים אילו תיבות הילוכים יוצעו בג'ולייטה, אך היבואן אמר היום ל-ynet כי ההיצע יכלול תיבת הילוכים ידנית וידנית-רובוטית כפולת-מצמד. כמו-כן, כל הג'ולייטות יעשו שימוש במערכת ה-DNA המוכרת מהמיטו, אשר שולטת על ניהול המנוע, תגבור ההגה, פעולת הדיפרנציאל ומערכת בקרת היציבות בשלושה מצבים: "רגיל", "דינמי" ו"מזג אוויר משתנה". הג'ולייטה תציע מערכת עצור-סע להקטנת פליטת מזהמים וצריכת דלק בכל גרסאות המנוע.
יש להזכיר כי הג'ולייטה מגיעה לכביש בזמן שאלפא סובלת מצרות לא פשוטות. במהלך השנה החולפת מכרה היצרנית רק 103 אלף כלי רכב חדשים בכל העולם. מדובר ב-50% בלבד ממספר כלי הרכב שמכרה אלפא בשנת 2000 למשל. העשור האחרון היה מהגרועים שידע המותג. הערכות שונות מייחסות לאלפא הפסדים של בין 200 ל-400 מיליון יורוו בכל אחת מ-10 השנים האחרונות. לא במקרה צוטט האיש החזק בפיאט, סרג'יו מרקיונה, כאומר שאלפא חייבת להתאושש. ובעידן בו יצרניות נישה שמפסידות בקביעות אינן מצליחות למצוא אפילו קונה - ראו סאאב למשל - לא צריך דימיון מפותח כדי להבין מה עשוי להיות עתידה.