שתף קטע נבחר
 

מנכ"ל אופל מבטיח: "היכונו למהפכה"

ניק ריילי, האיש שאמור להוציא את אופל מהבוץ העמוק אליו שקע המותג, מבטיח כי בעתיד נראה חברה חדשה לגמרי. רשימת דגמים חדשים, ובעיקר ניהול בסגנון לא מוכר עבור ותיקי ג'נרל מוטורס

"אין לנו בעיה של דגמים מיושנים ולא מתאימים, שהציבור לא מעוניין לרכוש. הבעיה שלנו נעוצה הרבה יותר בשדרוג התדמית של אופל, הנתפס כיום כמותג חבוט וחלוד. האתגר הגדול ביותר שלנו יהיה להחזיר את אופל לרשימת האפשרויות הרלוונטית של רוכשי רכב חדש. דגמים מתאימים יש לנו, זו רק שאלה של תדמית ואמון". כך בחר מנכ"ל אופל החדש, ניק ריילי, להסביר את המשימה החשובה ביותר בפניה המותג הגרמני, שחזר לאחרונה במפתיע לידי GM.

 

אופל לא יימכר לאף אחד - כך החליטו רק לפני ימים אחדים בכירי קונצרן GM האמריקני, שנראה עד אותו רגע כמעוניין להשיל מעצמו - כמעט בכל מחיר - את עול המותג הגרמני השוקע. החלטה זו התקבלה ללא ספק יחד עם תכנית ברורה להצלת המותג מדעיכה נוספת. ואת הסימנים הראשונים למחוייבות המחודשת, העניק האיש החדש בראש אופל, ניק ריילי.

 

אלא שעוד לפני פיתוח ותחילת השיווק של דגמים חדשים, עומדת בפני ריילי הוולשי משימה לא פחות חשובה: מימון פיטורי כ-8,500 עובדים - ולא כמעט 10,000 כפי שהוערך בתחילה. מהלך צפוי וכואב, אשר אמור להחזיר את אופל לנתיב רווחי כבר ב-2011, כך הוא מאמין. המימון הנדרש, כחמישה מיליארד דולר, אמור להגיע ממספר מדינות אירופאיות בהן מחזיקה אופל בפסי ייצור.

 

ריילי, שהחל דרכו ב-GM לפני 34 שנה, ועשה לעצמו שם עם הצלחה מסחררת כראש GM-דייהו בעבר, מאמין שיאלץ להשקיע כ-300 מיליון דולר ברענון מסוים - כנראה עיצובי - לדגמי החברה. אך הוא מציין כי הדגם היחיד שחסר כעת בהיצע של אופל, הוא דווקא בקטגוריית המיני. במילים אחרות, מכונית קטנה אף מהקורסה, לשימוש עירוני בעיקר. באתר "אוטומטיב ניוז", מצוטט ריילי כאומר שגם מכונית חשמלית ממוקמת גבוה בסולם סדרי העדיפות של אופל המתחדשת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים