שתף קטע נבחר

הפועלים משיק תוכנית לעידוד החיסכון בגיל הצעיר

תחת הכותרת "תכנון פיננסי לחיים", מציג בנק הפועלים מהלך שיווקי שנועד לדבריו, להקנות ללקוחות ידע וכלים לניהול אחראי של העתיד הפיננסי. הבנק משיב לחיים את השם "דן חסכן" שליווה את תוכניות החיסכון עד לפני כעשרים שנה. "אנו רואים עצמנו כאחראים לסייע ללקוחותינו בהתקדמות לקראת חירות פיננסית"

בנק הפועלים מנסה להכניס עדנה בתחום תוכניות החיסכון ויוצא במהלך שיווקי נרחב לסדרת תוכניות חיסכון חדשות. במסיבת עיתונאים שקיים היום (ד'), תחת הכותרת "תכנון פיננסי לחיים", מציג הבנק את המהלך ככזה שנועד להקנות ללקוחות ידע וכלים לניהול אחראי וחכם של עתידם הפיננסי. במסגרת זו משיב הבנק לחיים את השם "דן חסכן" שליווה את תוכניות החיסכון של הבנק החל משנות החמישים למשך מספר עשורים, כמסגרת לסדרת תוכניות חיסכון והשקעה החדשות לטווח של עד 15 שנה, לגילאים השונים.

 

בבנק הפועלים ציינו ש"תוכנית 'דן חסכן' היא מסגרת מודרנית ועדכנית, לחינוך הפרט הצעיר לעצמאות כלכלית ולהשגת החירות הפיננסית ומטרתה הטמעת ערכי האחריות הפיננסית בקרב ילדים ובני נוער". לדבריו, התוכנית נועדה ליצור אצל הדור הצעיר הרגלי חיסכון והשקעה, ההכרחיים ליצירת החירות הפיננסית.

 

בבנק הוסיפו כי בישראל קיימת מגמה של עלייה בשיעור הנכסים הפיננסים של התושבים, כחלק מהתוצר, ובסך יתרות הנכסים שבידי הציבור. עם זאת, משנת 2003, בעוד שתיק הנכסים הפיננסים של תושבי ישראל גדל בשיעור ניכר, נרשמה ירידה חדה במרכיב הפיקדונות והחיסכון לטווח ארוך מתוך סך תיק הנכסים הפיננסים, מ12% ל-5% בלבד. "אין שום ספק שהשקעה וחיסכון מתמיד, מושכל, שקול וארוך טווח חיוניים כדי להגיע לחירות פיננסית. אנו רואים עצמנו כאחראים לסייע ללקוחותינו בהתקדמות לקראת חירות פיננסית ואחריות זו מתבטאת בידע ובכלים מתאימים, המאפשרים לפרט לקבל החלטות נכונות, על סמך הנתונים העומדים לרשותו".

 

רוב ההפקדות - לטווח קצר

חנה פרי זן, הממונה על החטיבה לניהול נכסי לקוחות בבנק הפועלים, אמרה: "המגמה המרכזית המאפיינת את התנהגות ציבור החוסכים היא: 'חושבים קצר ומתנהגים ארוך'. כלומר, הציבור מתמקד בעיקר בהשקעות לתקופות קצרות מאוד, של עד חודש, אבל בפועל חלק ניכר מהלקוחות מתמידים בהפקדה הזו לטווח ארוך, כך שהגדלת מרכיב החיסכון ארוך-הטווח יכולה להגדיל באופן משמעותי את התשואה ללקוח".  לפי נתוני הבנק רוב כספי הלקוחות מופקדים לטווח קצר של עד חודש אולם בפועל חלק ניכר מהם משאירים את הכסף במסגרת זו למשך שנתיים בממוצע.

 

לדברי פרי זן, תוכניות החיסכון הניבו תשואה ממוצעת נאה לאורך השנים (כ-6.1% לשנה בממוצע, בעשר השנים האחרונות), בהשוואה למגוון אפיקי השקעה. לכן, מהלך מתמשך של עידוד תרבות החיסכון לטווח ארוך, יכול להניב תוצאות חיוביות ולאפשר לכל הלקוחות להשתמש באופן אחראי וחכם בחסכונותיהם.

 

בבנק מציינים עוד שהשקת המוצרים החדשים תכלול גם שורה של מהלכים במערכת החינוך, בין היתר מפגשים שיקיימו עובדי הבנק במסגרות לא-פורמליות עם תלמידי בתי ספר בנושאי מושגי יסוד בבנקאות ועידוד החיסכון, והשתלבות במערכי החינוך לניהול כספים וכלכלה נבונה.

 

בנוסף הבנק ייצר מאות אלפי קופות חיסכון לילדים במפעל שייצר את הקופות המקוריות. הקופות יחולקו בסניפי הבנק ובקניונים (לא רק ללקוחות הבנק) ויצורפו אליהן חוברת טיפים ומדבקות. בבנק מכוונים לצירופם של עשרות אלפי לקוחות במהלך השנה הקרובה לתוכניות החיסכון השונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים