שתף קטע נבחר

שביתת בריטיש איירווייז תשפיע על מיליון נוסעים

עובדי חברת התעופה הבריטית הכריזו על שביתה שתחל ב-22 בחודש, שלושה ימים לפני חג המולד - התקופה העמוסה בשנה

מתכננים חופשה בבריטניה בחג המולד או בסילבסטר? הידיעה הזו תעניין אתכם - שלא לומר תרגיז מאוד. עובדי חברת התעופה בריטיש איירוויז הכריזו כי ישבתו החל ב-22 בדצמבר ועד 2 בינואר, לכל הפחות.

 

כפי שפורסם ב"דיילי טלגרף", השביתה צפויה לקרקע את צי המטוסים של החברה בתקופה העמוסה ביותר בשנה, ולטרפד את תוכניותיהם של מאות אלפי נוסעים. בריטיש מפעילה כ-650 טיסות המשרתות כ-90 אלף נוסעים בכל יום בתקופת חג המולד. לפי שעה נראה כי מרבית הטיסות יבוטלו לחלוטין.

 

ימי חג המולד נחשבים התקופה העמוסה ביותר בשנה בעבור רוב חברות התעופה, ושביתה בהתרעה כה קצרה תקשה על נוסעי בריטיש למצוא טיסות חלופיות. החברה הודיעה כי תסייע לנוסעים למצוא טיסות חלופיות, או לחילופין תחזיר להם את כספם - אם אכן יתברר שטיסתם בוטלה עקב השביתה. בד בבד נוקטת ההנהלה צעדים משפטיים שונים כדי לנסות ולטרפד את השביתה, או לכל הפחות לצמצמהּ.


"כולנו מאוחדים". עובדת החברה במחאה חייכנית דווקא (צילום: רויטרס)

 

עובדי החברה הכריזו על השביתה, לאחר שהצביעו נגד תוכנית ההבראה החדשה שהוצעה להם. התוכנית כוללת קיצוצי כח אדם, הקפאת שכר ושינויים בחוזי ההעסקה של עובדים חדשים.

 

הנהלת בריטיש קבעה כי השינויים חיוניים לעתיד החברה: החברה דיווחה על הפסדים שנתיים שנאמדו ב-651 מיליון דולר בתחילת השנה, ומומחים מעריכים כי החברה עשוייה להפסיד 16 מיליון דולר בכל אחד מתריסר ימי השביתה המתוכננים.

 

מנהלים בבריטיש איירוויז כינו את הכרזת השביתה "אובדנית". "מדובר בהחלטה צינית של איגוד העובדים, במטרה לגרום לשיבושים קיצוניים, שישפיעו על כמיליון נוסעים", אמר מנכ"ל בריטיש איירוויז, ווילי וולש. "ההחלטה לא רק שתגרום נזק לחברה בטווח הקצר, היא עשויה אף לערער את עתידה של החברה כולה".

  

לדברי רושל טורנר מאתר הצרכנות Which? "אלה חדשות איומות. עשרות אלפי אנשים שקיוו לראות את יקיריהם במשך החג מוחזקים כבני ערובה על ידי בריטיש. דבר כזה הוא משהו שנוסעים זוכרים שנים". 

 

נוסעים שתוכניות הטיסה שלהם כללו הזמנות בבתי מלון צפויים לספוג דמי ביטול, אך אלה אמורים להיות מכוסים על ידי ביטוח הנסיעות שלהם.

 

מטבע הדברים, שביתה בבריטיש בעיתוי שכזה יוצרת הזדמנות גדולה מאוד למתחרותיה. "ב-24 השעות האחרונות אנו עדים לתוספת בהזמנות, ונעשה כל שניתן כדי לענות על צורכי הנוסעים בתקופת החג. נכון לעכשיו נרשמה תפוסה של 75%, כך שעצתי היא שהנוסעים ימהרו להזמין מקום", אמר אוליבר אסט, מנהל תקשורת ויחסי ציבור באיזיג'ט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"החלטה צינית של איגוד העובדים"
מומלצים