חגי שלום: "טיב טעם תעבור מהפכה ניהולית"
יו"ר הארגז שהשלים את רכישת טיב טעם: "יש ברשת 1,600 עובדים אבל אין מנהל משאבי אנוש. אין לי כוונה להתחרות ברמי לוי ובחצי חינם. הרשת הולכת לכיוון של איכות ואני מוכן לוותר מראש על נתח הלקוחות שלא מוכן לשלם בשביל זה"
"טיב טעם הולכת לעבור מהפכה". כך הכריז היום (א') בוועידת "כלכליסט" לעסקים קטנים ובינוניים, חגי שלום יו"ר קבוצת הארגז, שהשלים רק לפני שלושה שבועות את רכישת רשת טיב טעם.
"הרשת הולכת לעבור מהפכה ניהולית, עם שינויים מהותיים במבנה הארגוני של החברה", אמר שלום, "יש בטיב טעם יש 1,600 עובדים אבל אין מנהל משאבי אנוש, הוספתי מיליונים לתקציב הרווחה. חשוב לי למשל שעובדים יאכלו צהריים בעבודה. מדובר בעובדים בתעשייה ובשירותים שלא מרוויחים משכורת עתק, ולכן זו חובה שלי כמעסיק. הכלל שלי הוא שמה שתשקיע בעובדים תקבל פי 100, זה חוק".
לדברי שלום, ההשקעה בעובדים היא אחד הדברים בעלי החשיבות הגדולה ביותר מבחינתו: "מי שלא יודע להשקיע באדם שישקיע בעצמו ויפתור את עצמו ואותנו מלהיות מנהיגם של אחרים".
"איכות בעיני היא הדרך לשרוד בשוק", הוסיף שלום. "לטווח הקצר זה יכול למוטט אותך לפעמים. אבל טיב טעם הולכת לכיוון הזה, ואני מוכן לוותר מראש על נתח הלקוחות שלא מוכן לשלם דבר בשביל איכות. טיב טעם תהיה חברה מאוד מוצלחת, השוק קיבל אותנו מצוין, המניה הכפילה ערכה בחודש האחרון והיא תצליח כי האסטרטגיה תתבסס על איכות, איכות ואיכות.
"נמצא את פלח הלקוחות שמכיר איכות ואת הלקוחות שיעריכו את זה שהם קונים מוצר איכותי, גם שירות וגם ניקיון. בזה אני אשקיע את כל מרצי. ואנחנו גם נעשה את זה במחיר סביר", הוסיף ואמר שלום. "לא נהיה רשת דיסקאונט, לא נתחרה ברמי לוי ובחצי חינם, נהיה רשת לקהל שמכבד ניקיון סדר וחוויה של קניות וכל זה אולי, אולי במחיר גבוה ב-2%. ומי שלא יוכל או לא ירצה יצטרך ללכת לרשת דיסקאונט ובלי עין הרע כל יום קמה כאן רשת חדשה"
לסיום אמר שלום: "כשרכשתי את החברה ראיתי הזדמנות עסקית אבל בגישה העסקית שלי יש יסוד חברתי עמוק וכששואלים אותי מה חסר לי אני עונה אלפים של עובדים שמקבלים תחושת כבוד במקום עבודתם, אם בזה נצליח עשינו את שלנו".
טיב טעם
צילום: עומר הכהן
מומלצים