הרב עובדיה לא נתן "הסכמה" לאמסלם? אנו ניתן
חבר הכנסת הרב חיים אמסלם מציע בספרו פתרון לבעיית גיורם של מאות אלפי העולים. גם אם הוא לא קיבל "הסכמה" מהמנהיג הרוחני של מפלגתו, יש להציג חזית לאומית מאחורי עמדותיו
אם ספרו החדש של חבר הכנסת הרב חיים אמסלם "זרע ישראל" לא קיבל "הסכמה" מהגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א, אז למה הוא צריך הסכמה ממני?
הספר מנסה להציג פתרון לבעיית גיורם של כ-300 אלף עולי מדינות חבר העמים. גישתו ההלכתית של הרב אמסלם הינה גישה
מקרבת, הנותנת, למשל, יחס חם ואוהד לעולים המשרתים בצה"ל, שמוסרים את נפשם למען כלל ישראל. הרב אמסלם גם מתנגד בכל תוקף לביטול גיורים, שהוא נושא שנמצא כרגע בדיונים בבג"ץ.
לביסוס טענותיו וגישתו ההלכתית מסתמך הרב לא רק על פוסקים מפורסמים כדוגמת הרב עוזיאל, שלא עמדו במבחן הקונצנזוס, אלא גם על פוסקים רבים נוספים.
המציאות היא כזו שמדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה עוד את המשך הקיפאון בעניין הגיור. כיום, עם כל הרצון הטוב, רבים נמנעים מהרשמה לתהליך הגיור למרות שהם מתעניינים בו, ורבים נושרים במהלכו. אנשים שעברו גיור (במיוחד בצה"ל) לא יודעים לאן לפנות כדי לפתוח תיק נישואין (מחשש שגיורם לא יוכר והתיק לא ייפתח)
ובמידה מסוימת, לא מרגישים חלק מהחברה היהודית במדינה.
כולי תקווה שהרקע ההלכתי של ספרו של הרב אמסלם יעניק גיבוי לכל אותם דייני גיור המעוניינים לפעול על פי ההלכה - מתוך אהבה וקבלה, ולא מתוך גישה מתנשאת ומרחיקה. מתוך גישה המבינה את גודל השעה וחשיבות הגיור לעתידה של מדינת ישראל.
יוזמתו של הרב אמסלם מבורכת, אך רבים מנציגי העולם הרבני מתנגדים לו. יש המתייחסים אל הרב אמסלם כאל "מקל" בתחום הגיור. אני רואה בו רב מחמיר - המחמיר ב"ואהבת לרעך כמוך", מחמיר במצוות "ואהבת את הגר", מחמיר במידת החשיבות שהוא מייחס לעתידה של מדינת ישראל. אחרי 500 עמודים, הרב אמסלם לא צריך את ההסכמה שלי, אבל הוא צריך את ההסכמה של כולנו.
- הרב ד"ר שאול פרבר הוא יו"ר מכון עתים