הקו לאילת: בג"ץ דחה עתירות ארקיע וישראייר
זאת, בטענה שהן הוגשו טרם זמנן, שכן עדיין לא התקבלה החלטת משרד התחבורה לגבי אופי פעילות אל על בקו הפנים-ארצי לאילת. במהלך הדיון המדינה התחייבה לא לאפשר לאל-על להפעיל טיסות במשך 30 יום מקבלת החלטה סופית בעניין על ידי שר התחבורה, כדי לאפשר לעותרות להיערך מחדש
בג"ץ דחה הבוקר (ה') את עתירות ארקיע וישראייר שהוגשו, כל אחת בנפרד, בספטמבר 2009, נגד הליך קבלת החלטת משרד התחבורה לאשר לאל על להיכנס לפעילות פנים-ארצית עם קו טיסות בין נתב"ג לאילת.
השופטת אסתר חיות קבעה בהחלטתה כי העתירות הוגשו טרם זמנן, מאחר שעדיין לא נקבע אופי פעילות החברה בקו.
כבר בתחילת אוקטובר דחה בג"ץ את בקשת שתי חברות התעופה הקטנות להוציא צו זמני לפעילות אל על לאילת, בטענה כי הן מוקדמות מדי. משרד התחבורה אישר לאל על להתחיל לטוס לאילת באוגוסט בשנה שעברה, אולם טרם קבע מתי תוכל החברה להתחיל להפעיל את הקו וכמה טיסות תוכל להפעיל מידי יום.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, טענה חברת ישראייר כי הסוגיה של הוספת מוביל נקוב לאילת לא נבחנה בצורה יסודית ועל פי הנדרש בחוק טרם קבלת החלטת השר ועל כן החלטתו פסולה. החברה ביקשה בעתירתה לבחון את הנושא בכלים מקצועיים ובצורה יסודית, תוך בחינת מכלול המשמעויות. ואכן בימים אלה ההחלטה נבחנת מחדש וביסודיות על ידי משרד התחבורה תוך קיומם של שימועים מוסדרים וקבלת חוות דעת מקצועיות.
את חברת אל על ייצגה בנושא עו"ד מיכל הלפרין, ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין.
מארקיע נמסר: "אנחנו בהחלט שבעי רצון מההחלטה שבעצם מונעת מאל על לטוס לאילת עד שיקיים דיון מקיף וכולל בבג"ץ. גם לאחר שתתקבל ההחלטה הסופית של שר התחבורה, ישראל כץ, לגבי אופי פעילות אל על בקו לאל על, יש לארקיע 30 יום שבהם תוכל להגיש עתירה חדשה".
בהכנת הידיעה השתתפה כתבת "כלכליסט" יסמין גיל