שיא כל הזמנים בדצמבר 2009: 225 אלף תיירים
מדובר בחודש ה-12 הטוב ביותר אי-פעם. משקלול החודש האחרון בשנה שחלפה עולה כי ההערכה התאמתה - 2.7 מיליון תיירים ביקרו ב-2009
ב-2009 ביקרו בישראל 2.7 מיליון תיירים - 10% פחות מאשר ב-2008, אך יותר מבכל שנה אחרת. כך נמסר הבוקר (יום ג') ממשרד התיירות. בדצמבר ביקרו בישראל 225 אלף תיירים - שיא כל הזמנים של חודש זה, וגידול של 11% לעומת דצמבר 2008.
על פי הנתונים שנמסרו, 2.3 מיליון ביקורים בשנה שחלפה היו כניסות תיירים ששהו בישראל לילה אחד לפחות, ו-417 אלף הגיעו לישראל לביקור חד-יומי.
מתוך רבע מיליון התיירים שהגיעו בחודש האחרון של 2009, 194 אלף היו תיירים ששהו לפחות לילה אחד בישראל, ו-31 אלף הגיעו לביקור חד-יומי בישראל.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי 2010 נפתחה בפעילות נמרצת להסרת חסמים, המונעים את מימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל. "החסמים נמצאים בכל התחומים, וטיפול בהם יאפשר עמידה ביעד של עוד מיליון תיירים תוך שלוש שנים, והגעה ל-4 מיליון תיירים ב-2012 וכתוצאה מכך, הגדלת ההכנסות למשק מתיירות ל-18.5 מיליארד שקל והגדלת מספר המועסקים בתעשיית התיירות לכדי 190 אלף איש".
"הסרבול הביורוקרטי מקשה על היזמים, מתיש ומתסכל"
כפי שפורסם לפני שבועות ספורים, בתום מסיבת העיתונאים לסיכום 2009 בתיירות, התיירות מארצות הברית נותרה המקור הראשון בתיירות לישראל - 550 אלף מבקרים באו משם (21% מהתיירות לישראל) - ירידה של 11%. במקום השני הייתה התיירות מרוסיה, 400 אלף מבקרים באו משם (15% מתיירות לישראל) - 12% יותר בהשוואה ל- 2008, (31% מתוך מבקרים אלה באו לביקורי יום).
במקום השלישי התיירות מצרפת עם כ-260 אלף מבקרים, אחריה התיירות מהממלכה המאוחדת עם כ-170 אלף מבקרים. התיירות מגרמניה הייתה במקום החמישי, עם 145 אלף מבקרים - 2% יותר בהשוואה ל-2008. אחרי ארצות אלה ניתן לציין את איטליה, פולין ואוקראינה (מחציתם ביקורי יום), קנדה וספרד.
עם מסירת הנתונים הרשמיים - לאחר שקלול נתוני האמת של חודש דצמבר - ציין מיסז'ניקוב כי כדי להפוך את תעשיית התיירות למשאב לאומי ולאחד ממנועי הצמיחה הכלכליים המובילים במשק, יש לטפל בחסמים בשלושה תחומים עיקריים.
"הסרבול הביורוקרטי מקשה על היזמים, מתיש ומתסכל ומוריד את המוטיבציה לבנות בתי מלון חדשים", אמר השר. "עתה, לאחר העברת מרכז ההשקעות מהתמ"ת למשרד התיירות, מתן מענקים בסכום של 400 מיליון שקל בשנה והקטנת סיכוני ההשקעה, נפעל לעודד את הפעילות בתחום ההשקעות כמנוע לצמיחה לאומי.
"נבצע קפיצת מדרגה בשירות לתייר, עוד טרם ביקורו בישראל. החל בשימוש מוגבר באינטרנט, הגעה לקהלים חדשים, מתן מידע רב יותר והנגשתו, דרך שיפור השירות בכל נקודות המפגש בין התייר למוצר התיירותי ונותני השירות ועד לדירוג המלונות. כל אלה צריכים להעניק תמורה גבוהה יותר לכספו של התייר.
"בשבועות הקרובים נשלים ביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה ולאחריה, ביטול חובת הוויזה מכל מדינה שלה פוטנציאל תיירותי לישראל. חסם הוויזה מקשה על הפנייה לקהלי יעד חדשים ועל התחרות על לב התייר ומבטל, במקרים רבים, את ישראל כיעד לביקור".