"אורנג' הורידה לנייד שלי מספרים של לקוח אחר"
המספרים בסלולרי של לקוח אורנג' נעלמו, והתחלפו במספרים של לקוח אחר. כיוון שהמכשיר שייך למקום עבודתו אבל החשבון יורד מכרטיס האשראי שלו, הוא פנה לאורנג' שם קבעו: "זה לא יכול להיות". כעבור כ-3 חודשים, אחרי פניית ynet אורנג' פותרים את התעלומה: "הקו הועבר ללקוח זה מבלי שידענו"
הסיפור הבא של א', לקוח ברשת אורנג', נשמע כמו לקוח מסרט אימה מד"בי: אדם נוהג ברכבו לצידו הטלפון הנייד שלו. פתע פתאום, כל המספרים שלו נעלמים ברגע מהנייד שלו ומתחלפים במספרים שאינו מכיר.
"אני מחזיק במכשיר סלולרי מטעם העבודה שיושב ברכב ומשתמש בו לשיחות נכנסות ויוצאות", הוא מספר. "לפני קרוב ל-3 חודשים, תוך כדי נסיעה, אני רואה על הצג הודעה: 'נא לא לגעת במקשים, מבצע סנכרון'. מאוחר יותר, כשעמדתי לחייג למישהו מתוך האלפון, אני רואה שנכנסו לי לשם עשרות טלפונים לא מוכרים: 'אבא בעבודה' והמון פרטים לא מוכרים ואישיים של מישהו כלל תעודת הזהות שלו. נראה היה שהמערכת לקחה גיבוי מהטלפון שלי והורידה לי גיבוי של טלפון של מישהו אחר במערכת".
א' מציין שמעולם לא נרשם לשירות גיבוי כלשהו ברשת אורנג'. הוא התקשר לשירות הלקוחות של החברה ושוחח לטענתו עם טכנאי בכיר: "סיפרתי לו את הסיפור ואמרתי שמספרי טלפון של אדם אחד נמצאים אצלי ואני חושש שהמספרים שלי נמצאים אצלו, או שנעלמו לחלוטין. או אמר לי שזה נשמע כמו משהו מאוד חמור ושיבדוק את זה.
"במקביל, התייעצתי עם עו"ד שאמר לי לא למחוק כלום, אבל גם לא להתקשר למספרים, כדי שלא יטענו נגדי שאני מנסה לסחוט מישהו".
אורנג': זה לא יכול להיות אבל מודים לך על הפנייה
כעבור זמן מה חזרו אליו מאורנג'. "אמרו לי שערכו בדיקות וזה פשוט לא יכול להיות", הוא מספר. "אמרתי להם, אבל עובדה, זה המכשיר שלי, אלה לא המספרים שלי וזה מה שקרה. זו פגיעה חמורה בצנעת הפרט.
הם התעקשו, ואחרי כמה פניות ביקשתי מהם לכתוב לי מכתב רשמי מהחברה לפיו 'זה לא יכול להיות', כפי שהם טוענים. קיבלתי מהם מכתב לקוני: 'אנו מודים לך, על הפנייה ומקווים שהשירות שנתנו לך הוא לשביעות רצונך'.
"זה השלב שבו אדם שניחן באמביציה מאוד גדולה עושה רעש גדול, או השלב בו אחד כמוני פשוט תופס את הראש מרוב ייאוש ואומר אין לי כוח להתעסק איתם".
א' פנה למומחה טכני, שהיה שותף בפיתוח של מערכת הסינכון הזו של אורנג'. "ממנו למדתי שיש שירות כזה", הוא אומר, "במסגרתו משתלטים על הטלפון מרחוק, שואבים את המידע ושומרים לדאטה בייס, עבור הלקוח.
"המומחה אמר שייתכן שעשו שמירה של המידע, ומשהו השתבש. זה לא צריך לקרות, זה באג במערכת. לדבריו, זה יכול לקרות אם הנתונים ישבו על הסים ולא המכשיר, כי רק על הסים יש שליטה מרחוק".
"הכסף יורד מכרטיס האשראי שלי"
א' טוען שבנוסף אמרו לו באורנג' שהמכשיר אינו שלו אלא של מקום העבודה שלו, ולא הוא האיש שאמור לפנות אליהם." אבל אני מחזיק במכשיר יותר משנה", הוא טוען, "החשבון הוא על שמי והכסף שיורד הוא מהכרטיס אשראי שלי. העבודה משלמת רק על חלק מהשיחות".
אחרי פניית ynet ביררו את העניין לעומק וגילו שהקו הועבר לא' אבל השירותים שהיו עליו נותרו של המשתמשת הקודמת בקו, ובהם שירות העדכון. באורנג' טוענים שמקום עבודתו של א' לא דיווח לפרטנר על העברת הקו.
מהבירור הזה עולות שתי בעיות: כיצד יתכן שבאורנג' טוענים שלא ידעו שהמכשיר הועבר על שמו של א' כשא' משלם על שיחות מכרטיס האשראי שלו והקו רשום גם על שמו? האם אורנג' לא שמה לב לשינוי בגבייה? בנוסף, מדוע היה על א' לחכות קרוב ל-3 חודשים כדי שהתעלומה תבוא על פתרונה?
מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "מדובר בקו בבעלות חברה. החברה לא פעלה כנדרש וביצעה עברה של הקו לשימושו של משתמש חדש מטעמה, ללא עדכונה של חברת פרטנר. אי לכך, לא בוטלו השירותים שהיו מעודכנים בקו זה, עבור המשתמש הקודם. פרטנר פנתה לחברה ודרשה לטפל בנושא לאלתר, כדי למנוע הישנות המקרה".