שתף קטע נבחר
 

הרושם הראשוני שלכם - הוא ברשת

רבים חושבים שבניית נוכחות טובה באינטרנט היא שטות. שיחשבו. בפועל המגמה של בדיקת המועמדים מתחילה עוד לפני שהם מגיעים לראיון. בארה"ב 34% הסירו מועמד מהרשימה בשל איזכור לא מחמיא באינטרנט. עוד נתונים - בפנים

הרבה אנשים חושבים שהעניין של בניית נוכחות טובה באינטרנט הוא שטות חדשה. זו מחשבה לגיטימית, אבל היא לא עולה בקנה אחד עם המציאות בשוק התעסוקה. גם בישראל, כמו בעולם, מגייסים ומעסיקים עושים את הבדיקות שלהם ברשת, כשהם מרגישים חוסר ביטחון לגבי מועמד, או כשהם צריכים לבחור בין שניים-שלושה שנראים די דומים.

 

 

למעשה, ככל שהתפקיד שעליו מתמודדים הוא בכיר יותר, כך חשוב למעסיק לדעת שהעובד הבכיר שלו הוא מישהו שלא יבייש אותו. והמקום הכי טוב להכיר באופן לא פורמלי מישהו, זה באינטרנט.

 

עוד? כשבעל חברה או עסק הוא עצמאי, לקוחות פוטנציאלים סורקים אם יש עליו תלונות או סיפורים שליליים בבלוגים ופורומים. כשמחפש עבודה מקבל הצעה טובה הוא יבדוק את שמו של המעסיק ואת החברה ואת הרקע שלהם, כדי לוודא שהוא לא נכנס למקום שהוא לא רוצה להיות בו. וכמובן שכל אחד – מעסיק או מועמד – ישמח לגלות מראש אם לצד השני יש הרשעות או תביעות מכוערות - כל פסקי הדין כמעט מתפרסמים ברשת.

 

מה הסקרים אומרים?

אז הנה כמה נתונים חותכים על החשיבות של הזהות האינטרנטית שלכם:

סקר של האתר הוותיק Careerbuilder בקרב 3,100 מעסיקים מצא אשתקד שבארצות הברית חמישית מכל מגייסי כוח האדם מחפשים ברשת מידע על המועמדים לעבודה. בבריטניה, אגב, מדובר ביותר - רבע מהמגייסים. אבל אלו לא הנתונים המדהימים באמת.

 

הנתונים המעניינים הם מה נעשה עם המידע: 

  • 22% מאנשי ההשמה בודקים את המופעים של המועמדים גם ברשתות חברתיות.
  • 34% מתוכם הסירו מועמד מהרשימה עוד לפני שפגשו אותו, בהתבסס על מה שמצאו שם.
  • 24% מאנשי ההשמה דווקא גילו דברים שעזרו להם להחליט בעד מועמד.

 

מה שגרם למגייסי כוח האדם לדחות מועמדים היו שלושה דברים בעיקר:

  • 41% מהמועמדים העלו תכנים שבהם היה אזכור של שימוש בסמים או באלכוהול.
  • 40% מהמועמדים פירסמו מידע (טקסט או תמונות) שהיה פרובוקטיבי או פוגעני באופן כלשהו.
  • 29% מהמועמדים הפגינו כישורי ביטוי ותקשורת גרועים.

 

מה, לעומת זאת, עזר למגייסים להחליט לטובת מועמד?

  • ב- 48% מהמקרים, החיפוש שעשו המגייסים הוביל אותם לגלות שהמידע שכתבו המועמדים למשרה על עצמם הוא נכון.
  • ב-43% מהמקרים, המועמדים הפגינו כישורי תקשורת וביטוי טובים, באמצעות התכנים שלהם ברשת.
  • 40% מהמועמדים פשוט התבררו כ”תואמים” את התרבות והערכים של הארגון, לפי התכנים ואופני הביטוי שלהם ברשת.
  • 36% הציגו פרופיל וזהות מקצועיים מאוד.
  • 30% הראו תחומי עניין מגוונים, באמצעות תכנים רלוונטיים שהעלו.

 

נתונים אלו נתמכים בסקרים נוספים שנערכו בנושא.  המסקנות ברורות – אין ברירה אלא להשתמש היטב בכלים של ניהול זהות מקצועית ברשת. עליכם לשלוט בתכנים שאתם מייצרים, לחשוב עליהם היטב, ולהעלות לרשת רק דברים שאתם שלמים איתם. כך תהיו בטוחים שגם מגייסת כוח אדם בכירה לא תסמיק כשהיא תיכנס לעמוד שלכם ברשת החברתית, או תקרא את הפוסט האחרון בבלוג שלכם.

 

 

הכותבת היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בודקים אותך גם ברשת.
צילום: ablestock
מומלצים