השרים כץ ואטיאס: נפעל לפינוי שדה דב
הצעה תוגש לממשלה בתוך 3 חודשים. בתוכנית - בניית 12 אלף יחידות דיור. בינתיים מחכים לפתרונות המשרד גם השדות והמנחתים בהרצליה, מגידו, קריית שמונה ואילת
שר התחבורה ישראל כץ, ושר השיכון אריאל אטיאס, החליטו היום (א') לפעול לפינוי שדה התעופה דב הוז בתל אביב. בכוונתם להביא להצבעת הממשלה החלטה בנושא בתוך שלושה חודשים.
השרים החליטו על הקמת צוות משותף שיתכנן את פינוי השדה ומציאת מקום חלופי עבורו, דבר שיאפשר הקמתן של 12 אלף יחידות דיור במקום. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, ויהיו חברים בו מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום, ראש מינהל מקרקעי, ישראל ירון ביבי, וכן נציג משרד הביטחון.
שדה התעופה בתל אביב אינו השדה היחיד המחכה בימים אלה לפתרון של משרד התחבורה. בסוף נובמבר 2009 הודיע השר כץ, כי בתוך חודשיים יקבל החלטה עקרונית לגבי העתקת הפעילות בשדה התעופה בהרצליה לאתר חלופי. גם כאן, בין היתר, בשל הקרקע היקרה שמיועדת לבניית יחידות דיור. הועלתה הצעה להעתיק את הפעילות לעין שמר, אולם עד כה טרם התקבלה החלטה בעניין.
בפגישה אחרת שקיים השר כץ בתחילת דצמבר, עם ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, העלה הצעה שבמקום פתיחת שדה תעופה משלים לנתב"ג במנחת מגידו, תועבר לשם פעילות בתי הספר לטיסה של שדה התעופה בהרצליה - מה שימנע פעילות של טיסות בינלאומיות במקום מחד, ויהווה פתרון להעתקת השדה בהרצליה מאידך. גם כאן, טרם התקבלה החלטה.
התוכנית: שדה בתמנע
בינואר התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא חידוש קווי התעופה הפנים-ארציים ממרכז הארץ לקריית שמונה, שפעילותם הופסקה ב-2007. הוועדה הטילה על מנכ"ל משרד התחבורה להקים ועדה מיוחדת לבחינת אפשרות חידוש הפעלת השדה בקריית שמונה, אשר התבקשה להגיש את מסקנותיה עד סוף אפריל.
לפני שנה החליטה הממשלה לאמץ את דו"ח הוועדה הציבורית לבחינת תוכנית אב לשדות תעופה בישראל, בראשות האלוף (במיל') ומפקד חיל האוויר לשעבר הרצל בודינגר. בין המלצות הדו"ח: הקמה בשלבים של שדה תעופה על אי מלאכותי בים התיכון והקמת שדה תעופה בינלאומי באזור תמנע, שיהווה תחליף לשדה התעופה באילת, שבו מטוסים גדולים לא יכולים לנחות. הדבר יוצר בעייתיות בהגעת טיסות בינלאומיות לעיר, ואלו נוחתות בנמל התעופה בעובדה, המרוחק כ-45 דקות נסיעה מהעיר.