אסתר במאה ה-21
מרדכי היהודי כנסיך הפרסי, דיאט קולה במשתה הנשים של ושתי, וספר הזכרונות על דיסק-און-קי. האיורים ב"מגילת האור והאמונה" לא דומים לאלו שבמגילת אסתר שבביתכם
בי"ג באדר נקהלו יהודי מדינות המלך אחשוורוש כדי להגן על עצמם מפני גזירת המן הרשע. באותו יום הצליחו בני העם שיועד להשמדה לעמוד על נפשם ולפגוע ב-75 אלף מאויביהם באמצעות החרב שמצאו בשלב בראשון. בקבוקי החיים שלהם נשארו מלאים, והנסיכה המתינה להם כלואה בחדרה, מביטה בשעון החול.
כך, כנראה, היתה מסופרת מגילת אסתר אם היתה פרי עטה של שירה נחמני, סטודנטית לעיצוב במכללת אמונה, שבחרה במשחק המחשב "הנסיך הפרסי" כהשראה לאיור שעיצבה ל"מגילת אור האמונה" - מהדורה ייחודית של מגילת אסתר המאוירת על-ידי הסטודנטיות לעיצוב גרפי במכללת אמונה, ויוצאת לאור בספריית בית-אל.
מגילת "אור האמונה" משלבת בין ביאור תוכני שנכתב על-ידי הרב מנחם מקובר, מרצה במכללה, לבין העבודות האמנותיות של תלמידותיו.
מקובר הוא מרצה באגף היהדות של המכללה, ובשנים האחרונות היה מעורב בשורת פרויקטים שמשלבים בין אמונה ואמנות. תהליך העבודה הוא כזה שבמשך השנה מלמד הרב מקובר את הסטודנטיות על עומק התכנים, ולאור השיעורים
הן יוצרות. הצוות האמנותי של המכללה מלווה את התלמידות ביצירה.
לאחר הגשת העבודות יושבים צוותי היהדות של בית הספר והצוותים האמנותיים ובוחנים את התוצרים הסופיים. לדעת מקובר, המגילה - שמשלבת בין ביאור מילולי לאיורים, המפרים אלו את אלו - מעניקה למעיין עומק והתבוננות רחבה יותר.
ברור לך שיהיה מי שיבקר את השילוב של התרבות הפופולרית במגילה
"כל תלמידה התחברה לממד מסוים בשיעורים, וחלק רצו לתת לכך ביטוי בשפה עכשווית. כשהחלטנו מה ייכנס למגילה, בחרנו ביצירות שיש בהן תוכן לצד מסר, ולעתים קרובות גם פאנץ' מסוים. נכון שפה ושם התלבטנו, והיו גם יצירות שלא נכנסו, אבל הסך הכל מעניין, מקורי וייחודי".