וולוו מציגה S60 חדשה
אחרי למעלה מעשור, זוכה המכונית המשפחתית של היצרן השוודי למחליפה אלגנטית למראה ועמוסה בשלל אבזור בטיחות מתקדם. האם תצליח וולוו להתחרות בעזרתה ביצרניות היוקרה מגרמניה
עשר שנים אחרי ההשקה, מגיעה מחליפה
. היצרנית השוודית וולוו חושפת היום מידע כמעט-מלא על מחליפת ה-S60 הוותיקה, תוך הבטחה מפורשת - יותר ספורטיבית, מרווחת נוחה ונאה מבעבר. בתערוכת ז'נבה הקרובה תחשוף וולוו את המכונית המוגמרת, יחד עם מידות מדויקות ומפרט אבזור מלא. אלינו היא אמורה להגיע במהלך השנה הנוכחית, כנראה לקראת סיומה. תג המחיר צפוי להיות גבוה משמעותית ממחירה של ה-S60 הנוכחית, המוצעת כבר תקופה ארוכה במחיר מבצע מיוחד.
- דצמבר 2008: וולוו S60, כמעט
"העיצוב הספורטיבי מייצר צפייה לאיכויות נהיגה נמרצות, ואני יכול להבטיח שה-S60 החדשה עומדת בה. היכולות שלה הופכות אותה לוולוו הספורטיבית מעולם. מעבר לכך, הטכנולוגיות החדישות בהן היא עושה שימוש, מאפשרות לנהג להפוך טוב ובטוח יותר". כך, מבלי לחשוש מיומרת-יתר, אומר העומד בראש וולוו, סטפן אודל, בהודעה לעיתונות בה נחשפת ה-S60 החדשה כמעט במלוא הדרה.
ה-S60 אכן נראית ספורטיבית, אם כי אינה שומרת באופן אדוק על קווי מכונית התצוגה שנחשפה לפני למעלה משנה. היא מציגה אמנם שוב את צללית הסדאן-קופה שהפכה לחביבת יצרניות הרכב כיום, אבל אינה מרחיקה לכת אל מעבר לכך. היא גדולה מקודמתה, הן במידות המרכב והן בבסיס הגלגלים. מה שמבטיח לא רק יותר מקום עבור הנוסעים מלפנים ובעיקר מאחור, אלא גם נפח הטענה נדיב יותר. בתא הנוסעים אפשר לצפות למראה וולוו קלאסי, עם אלמנטים מוכרים מדגמי החברה - החל ב-C30 דרך כל ארסנל הדגמים המחודש.
בוולוו מתמקדים בעניין הדינמי, ומציינים פעם אחר פעם כי ה-S60 תהיה מהנה מאד לנהיגה, עם אופי ספורטיבי בעיקר. וולוו תציע שתי גרסאות מתלים ושלדה למכונית. האחת מיועדת להיות הסטנדרט בשוק האירופי, ותבוסס על כיול שיכוך נוקשה יחסית, יחד עם גיאומטריית מתלים שונה מלפנים ומאחור. כאופציה ניתן יהיה להזמין את גרסת הכיול הנוחה יותר, אשר תשווק כסטנדרט בארה"ב ובשווקים אחרים - כנראה גם בישראל. כיול מתלים ספורטיבי יותר, יוצע כאופציה בשווקים אלה.
היצרנית השוודית גאה גם להציג מערכת שתחדד לטענתה את ההיגוי, ותאפשר פניה מהירה יותר. זאת באמצעות בלימת הגלגל המניע הפנימי, והעברת יותר כוח לגלגל המקביל לו בחלקה החיצוני של הפניה. כך תימנע המכונית מתת-היגוי, דברי וולוו.
וולוו תציע ל-S60 ארבעה מנועים בתחילת הדרך, ומבטיחה (ומפרטת) ארבעה נוספים בהמשך. בזמן ההשקה תעשה ה-S60 שימוש בשני מנועי בנזין בנפח 2.0 (203 כ"ס) או 3.0 ליטר (304 כ"ס, שישה צילינדרים תחת הכינוי T6), הראשון מהשניים חדש לגמרי. אליהם יצטרפו שני מנועי דיזל בעלי חמישה צילינדרים - האחד בנפח 2.4 ליטר ו-205 כ"ס, השני בנפח 2.0 ליטר והספק מרבי של 163 כ"ס. בהמשך הדרך יצטרפו שלושה מנועי בנזין עם ארבעה צילינדרים, שניים בנפח 1.6 ליטר תחת הכינוי T3 ו-T4, עם 150 ו-180 כ"ס בהתאמה, ו-T5 עם הספק של 240 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר. מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר והספק מרבי של 115 כ"ס, ישלים את הרשימה.