נחיתת אונס: ריבלין התקפל ועצר השדרוג ל'ביזנס'
לאחר הסערה הציבורית - וגם הביקורת מבית - יו"ר הכנסת ביקש מיושבי ראש ועדות האתיקה בעבר ובהווה ומיו"ר ועדת הכנסת לדון מחדש בנוהל שדרוג הטיסות ולהגיש לו את המלצותיהם
יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, החליט להקפיא את יישום נוהל הטיסות שמאפשר לחברי הכנסת לטוס במחלקת עסקים. כך הודיעה הערב (יום ג') הכנסת. זאת, תחת הביקורת הנוקבת שהוטחה ביו"ר ובמנכ"ל המשכן, בעקבות פרסום הדברים ב-ynet.
ריבלין ביקש מיושבי ראש ועדות האתיקה בעבר ובהווה, חברי הכנסת חיים אורון,
שלי יחימוביץ' ואריה אלדד, וכן מיו"ר ועדת הכנסת לדון מחדש בנוהל ולהגיש לו את המלצותיהם.
בהודעה שמסרה הכנסת נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שקיימו יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ומנכ"ל הכנסת דן לנדאו עם ארבעת הח"כים".
עם פרסום נוהל השדרוג, אמר ל-ynet אחד מחברי הכנסת הוותיקים: "זו החלטה לא ראויה. מדובר בבזבוז כספי ציבור. בימים שבהם המשק נמצא במשבר כלכלי ובכל מקומות העבודה מהדקים את החגורות, דווקא הכנסת היא זו שמשדרגת את עצמה ואת חבריה". חבר כנסת אחר אף האשים כי "ריבלין מנהל קמפיין נשיאותי על חשבון הקופה הציבורית".
ח"כ אחר דווקא הצדיק את המהלך: "חברי כנסת יוצאים לשליחויות שהן בדרך כלל קצרות מאוד, עם סדר יום אינטנסיבי ביותר, וקניית כרטיסי טיסה במחלקות עסקים היא הוצאה נכונה בעיניי", אמר. "לא מדובר בנסיעות לתענוגות אלא בנסיעות עבודה".
חידושים בכנסת: מחליטים - ומבטלים
יש לציין כי החלטת הכנסת, בראשות ריבלין ולנדאו לאשר את הנוהל זכתה לביקורת נוקבת טרם שהוקפאה. בין היתר מתחו עליה ביקורת חברי הכנסת לוין, אורון ואלדד שהיה אף מבין חברי הכנסת שהודיעו כי יוותרו על ההטבה. גם התנועה לאיכות השלטון פנתה לריבלין בבקשה לשקול בשנית את הנוהל.
כעת הסוגיה תובא שוב לדיון בוועדה מיוחדת. כפי שפורסם ב-ynet, ועדה ציבורית
לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת המליצה רק לאחרונה שח"כים ישודרגו למחלקת עסקים רק בטיסות הנמשכות מעל 6 שעות.
יש לציין כי זו אינה ההחלטה הראשונה שהנהלת הכנסת מבטלת לאחר שהיא סופגת ביקורת. בחודש יוני שעבר מנכ"ל הכנסת דן לנדאו הצליח לעורר את מורת רוחם של לא מעט חברי כנסת, סביב ההחלטה להצמיד מדבקת "איך אני נוהג" למכוניותיהם. הסערה במסדרונות הובילה ל"הערכה מחודשת", ובכנסת הוחלט להשהות את המהלך.