שתף קטע נבחר

לא ענה לשיחות ממספר חסוי - והפך לחסוי בעצמו

לקוח של אורנג' עשה לו מנהג לא לענות לשיחות ממספרים חסויים. יום אחד זה התנקם בו: כל שיחותיו הפכו חסויות וכל השיחות שהוא קיבל היו חסומות. הסיבה: אורנג' ניתקה אותו משירותי הזיהוי אחרי כיוון שלא הצליחה להשיג אותו - כי התקשרה ממספר חסוי

אתמול פרסמנו שרוב הצרכנים לא מודעים לחובת נותן השירותים להודיע לצרכן שההטבה שלו הסתיימה ושעליו לבקש את אישור הצרכן לחידוש עסקה עמו, ושאסור לו לחדשה באופן אוטומטי.

 

חוסר הידע הזה יכול להביא לתוצאות משונות: מה קורה כשלקוח הוא מאלה שלא עונים למספרים חסויים והחברה מנסה ומנסה להשיג אותו כדי להודיע לו שהעסקה עמו הסתיימה?

 

כ' הוא לקוח ברשת אורנג' שיום בהיר אחד החל מקבל שיחות ממספרים לא מזוהים בלבד. עבורו, זה היה סיוט שהתגשם שכן הבחור היה מעקשני הסרבנים, שמאז שאחז בטלפון סלולרי מיאן בתוקף לענות למספרים חסויים. "שום דבר טוב לא יכול לצאת משיחה כזאת", הסביר.

 

עד מהרה, גילה כ' שלא רק שהשיחות המגיעות אליו הפכו לא מזוהות, אלא שגם שיחותיו שלו הפכו להיות חסויות. כל האנשים אליהם התקשר ענו במן "הלו" שסימן שאלה בסופו, מהול בלא מעט חששנות ובדי הרבה רגזנות, כזה השמור לשיחות מהבנק, מקצינת הקישור וכמובן - ממספרים חסויים.

 

מאוחר יותר, כ' אף גילה שכל הודעות ה-sms שלו לא הגיעו ליעדן ושהודעות ה-sms ששולחים לו נעלמות אי שם אבל אליו הן לא מגיעות. בנוסף, כל שיחה שקיבל או ביקש להוציא, החלה בבקשה מסתורית: "האם תרצה בשיחת וידיאו"?

 

זה קרה כי ניסו להשיג אותך ממספר חסוי ולא ענית

למאית השנייה, כ' חשב שהקללה הסלולרית הזאת נפלה עליו כעונש מאל המספרים החסויים שחמתו בערה בו, אבל כשההיגיון שב לתפקוד, הוא הבין שמישהו שינה את ההגדרות שלו ברשת אורנג'.

 

הפנייה לחברה אכן הולידה תוצאות. בחברה טענו שהעסקה שלו עמם נסתיימה ולפי תיקון עסקה קצובה לחוק הגנת הצרכן, שלחו לו מכתבים על כך. כ' לא קיבל אותם לטענתו, משום שעבר דירה. בחברה גם ניסו להשיגו בנייד, משום שלפי החוק עליהם לבקש את אישורו ואינם יכולים לחדש עמו את העסקה באופן אוטומטי. הם ניסו ללא הרף, לטענתם, אבל לא הצליחו להשיגו כי... הוא לא עונה למספרים חסויים.

  

כלומר מה שנראה כמו תקלה או הרעה מוזרה בשירות, היתה בעצם פעולה של אורנג', כחוק. כ' מסכים שעיקר האשמה בו ובכל זאת מעיר: "מוזר שמשום מה, שירותי השיחה שלי נותרו על כנם ורק שירותי הזיהוי וההודעות נעלמו", הוא טוען.

 

"ואם העסקה הסתיימה אז למה השאירו את השיחות? כמובן גם שמשום מה כל מי ששלח לי הודעות sms מעולם לא קיבל בחזרה הודעה מאורנג' שמודיעה לו שההודעה ששלח לי לא הגיעה ליעדה.

 

"ולעניין הטלפונים מהחברה שלא קיבלו מענה: אני רק יכול לקוות שלהבא יתקשרו ממספר מזוהה, או שישלחו מייל".

  

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר פועלת בהתאם לתיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא עסקה קצובה. לקראת תום תקופת ההתקשרות, החברה מיידעת את לקוחותיה על מועד סיום תקופת ההתקשרות.

 

החברה יוזמת קשר עם הלקוח, בין היתר באמצעות מכתב, בשיחת טלפון או בהודעת SMS, כדי לקבל את הסכמתו של הלקוח, במקרים רלבנטיים, להארכת ההתקשרות.

 

"לקוח שלא נותן את הסכמתו להארכת ההתקשרות מנותק, על פי הוראות התיקון לחוק, ממרבית שירותי הרשת. כך גם קרה במקרה זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"שפעם הבאה ישלחו מייל". אורנג'
צילום: סיון פרג'
מומלצים