נספח התיירות הטורקי: "המוצר שלנו דורש רענון"
טורקיה משיקה קמפיין בהשקעה של 2 מיליון דולר, שנועד להחזיר את התייר הישראלי ל"מדינת הקלאבים". נספח התיירות: "התיירים הישראלים מאוד חשובים לנו"
"2010 תהיה שנה חשובה מאוד בעבור טורקיה מבחינת התיירים הישראלים". כך אמר היום (ד') אינאנץ' אוזצ'קמק, נספח התיירות של טורקיה בישראל, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב.
טורקיה משיקה בימים אלה קמפיין שיווקי חדש בהשקעה של 2 מליון דולר שיימשך שבועיים ויפורסם על גבי שלטי חוצות, באתרי האינטרנט ובטלוויזיה, תחת הסיסמה "ראית הכל ולא ראית כלום!" שנועד להשיב את התייר הישראלי וחבילות הנופש של ועדי העובדים חזרה אל "מדינת הקלאבים" שמעבר לים.
במסגרת הפעילות גויס משרד הפרסום "ענבר, מרחב שקד" ומשרד יחסי הציבור "רהב תקשורת" שיטפטפו לציבור הישראלי שיש מה לראות בטורקיה פרט ל"בטן-גב" שכולם מכירים בעיירות נופש, כמו אנטליה ובודרום, ויחשוף את המדינה לצד התרבותי והפחות מוכר שלה. צעדים שיווקיים אלו מצטרפים לשכירת השטח הגדול ביותר על ידי הטורקים ביריד התיירות שהתקיים לאחרונה בתל אביב.
"השנה הוכתרה איסטנבול כבירת התרבות של אירופה", אמר אוזצ'קמק, "והמשמעות היא שיהיו בעיר פעילויות תרבות ואמנות רבות נוספות, עובדה אשר תתרום להגברת הפוטנציאל התיירותי של העיר אף יותר. התיירים הישראלים חשובים לנו, ואני תקווה כי השנה רבים מהם יחליטו להשתתף בחגיגות שלנו, בין אם בביקור באיסטנבול או בכל חלק אחר בטורקיה".
"חשוב לנו שהקשרים יישארו טובים"
לדברי נספח התיירות, בהשקת הקמפיין החדש, אין כוונה מיוחדת לשווק את טורקיה עקב "המשבר" הפוליטי בין ישראל וטורקיה, אלא זהו חלק מקפיין שיווקי שמתרחש כל שנה בישראל ובשאר מקומות בעולם.
"ברצוננו לרענן את המוצר שלנו", אמר אוזצ'קמק בשיחה עם ynet, "ולהראות מקומות ואתרים שהתייר הישראלי עדיין לא מכיר". לדבריו, יש שיפור במגמת התיירות הישראלית לטורקיה, ומספר הישראלים שביקרו במדינה בינואר 2010 עלה ב-4% לעומת ינואר 2009. "אנו מקווים להמשיך במגמה זו גם בשנה הקרובה", הוסיף. עם זאת, יש לזכור כי בינואר 2009 התקיים מבצע "עופרת יצוקה", שמיתן את התיירות הישראלית לכל העולם, ולא רק לטורקיה.
ב-2009, הסתכם אחוז התיירים הישראלים שנפשו בטורקיה ב-1.7 בלבד מכלל התיירות למדינה - 27 מיליון מבקרים. מדוע, אם כן, פועלת טורקיה בצורה נמרצת להשיב דווקא את התייר הישראלי?
"אנחנו יודעים שתרבות ותיירות הולכים ביחד, והם הכלים הכי חשובים להשכין שלום בין מדינות וחֲבָרוֹת, ולכן חשוב לנו שהקשרים יישארו טובים, ועקב זאת הקמפיין יתמקד באתרי תרבות והיסטוריה בטורקיה, ולא רק בנופשונים ובקלאבים שמוכרים לישראלים".
האם המאמצים הטורקים יחזירו את הנופש הישראלי למדינה - עוד מוקדם לדעת. אבל עם זאת, מובטח לכם בימים ובשבועות הקרובים שלפני חופשת הפסח גל של פרסומות שיפמפמו לכם שטורקיה מקבלת אתכם בידיים פתוחות.