שתף קטע נבחר
 

מכתשים אגן הפסידה 29.8 מיליון דולר ברבעון

מכירות הרבעון הרביעי של ענקית חומרי ההדברה הסתכמו בכ-496.2 מיליון דולר, גידול של 1% לעומת 491 מיליון דולר ב-2008. אולם בסיכום שנתי ירדו המכירות ביותר מ-12% בשל השפעות המשבר הפיננסי על השווקים ותנאי מזג אוויר בעייתיים. המנכ"ל אברהם ביגר מרגיע: "מתחילה להסתמן התאוששות"

מכתשים אגן מסכמת את שנת 2009 עם מכירות של 2.2 מיליארד דולר, ירידה של 12.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכשאזהרת הרווח של מתחרתה ניאופארם מאיימת על תוצאות הרבעון הראשון של 2010. כפי שצפתה בתחילת חודש פברואר, הפסידה מכתשים אגן 29.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

 

הדבר הבולט מדו"חות מכתשים אגן מעבר להתממשות אזהרת הרווח לרבעון הרביעי הוא הרווח התפעולי של החברה לשנת 2009 שהסתכם ב-119.7 מיליון דולר בלבד, והיווה 5.4% מהמכירות, בהשוואה לשולי רווח תפעולי של 12.7% ב-2007 ו-14.4% ב-2008.

 

הירידה במכירות נבעה מקיטון בביקושים כתוצאה מרמת מלאים גבוהה בצינורות השיווק אצל החברות בענף חומרי ההדברה ובעיקר בברזיל, וכתוצאה מהמשבר הפיננסי הגלובאלי ותנאי מזג אוויר בעיתיים. כמו כן נפגעו מכירות החברה מירידה במחירם של מרבית מוצריה ובפרט של מוצר הגלייפוסט וקיטון בערכן הדולרי של מכירות החברה בשל התחזקות הדולר ביחס למטבעות אחרים בהם פועלת החברה.

 

מכירות הרבעון הרביעי של מכתשים אגן הסתכמו בכ-496.2 מיליון דולר, גידול של 1% לעומת 491 מיליון דולר ב-2008. הגידול במכירות הגיע בעיקר ממכירות לדרום אמריקה, אשר הסתכמו ב-196.5 מיליון דולר לעומת 177.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 10.4%.

 

עלייה נוספת נרשמה בשאר העולם שבו הסתכמו המכירות ב-68.8 מיליון דולר, עלייה של 43.8%. באירופה נרשמה ירידה של 9.2% במכירות שהסתכמו ב- 129.0 מיליון דולר ובצפון אמריקה נרשמה ירידה של כ-18.5% במכירות שהסתכמו ב- 80.9 מיליון דולר.

 

אברהם ביגר, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, אמר: "2009 היתה שנה מאתגרת, הן בתעשיה כולה והן עבור החברה. ההשפעה האדירה של מזג האוויר על צינורות האספקה החקלאית הורגשה היטב, והיא הוחרפה עוד יותר על ידי המשבר הכלכלי העולמי".

 

ביגר מתייחס גם לגורמים שהביאו את החברה לרשום הפסד ברבעון הרביעי: "נצפתה האטה בתוצאות המכירות וברווחיות, בעיקר בברזיל. למרות כל זאת, נמשכה ההתרחבות של החברה לשווקים חדשים ונחתמו הסכמים אסטרטגיים, החשובים למיצובה הנכון של החברה. במהלך המחצית השנייה של השנה ולקראת תחילתה של 2010 החלה להסתמן התאוששות, הן מבחינה גלובלית והן מבחינת ההשפעה על החברה. החברה ניצלה את ההתאוששות להשגת יעדים גלובליים בכל החזיתות ובכל הפרמטרים העיקריים, החל מניהול נכון של צינורות האספקה ועד לייצור ולשיווק של מוצרי החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אברהם ביגר: "שנה מאתגרת"
צילום: אוראל כהן
מומלצים