שתף קטע נבחר

 

טען שהשטיחים נגנבו ונאלץ לשלם לביטוח

בעל חנות שטיחים תבע את חברת הביטוח בסכום של 2 מיליון שקלים, בעקבות פריצה וגניבת שטיחים יקרים מחנותו. חברת הביטוח טענה כי הוא ניסה להונות אותה. השופט דחה את התביעה וחייב את בעל החנות לשלם לחברת הביטוח הוצאות משפט בסכום של 30 אלף שקלים

בית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתו של בעל חנות שטיחים שחנותו נפרצה, לפצותו ב-2 מיליון שקלים, לאחר שהשופט התרשם כי ניסה להונות את חברת הביטוח.

 

בחודש מרס 2006 ארעה פריצה בחנות "שטיחי ששון בע"מ" בהרצליה. בעל החנות דיווח לחברת הביטוח על גניבת כ-80 שטיחים מתוכם כ- 30 שטיחים קווקזיים יקרי ערך. לטענת חברת הביטוח הפניקס, הסכום אותו העריך בעל החנות, שהגיע למאות אלפי שקלים, היה גבוה בהרבה מערכם של השטיחים בפועל.

 

בנוסף טענה החברה כי בעל החנות נתן דיווח כוזב בנוגע לכמות הפריטים שנגנבו. לדברי החברה, לאחר שמהחנות נגנב סכום גבוה של מזומן שלא ניתן לו כיסוי במסגרת פוליסת הביטוח, ביקש התובע לפצות את עצמו בדרך אחרת. בנוסף נטען כי הביטוח היה חסר וכן היה כשל באמצעי המיגון.

 

חברת הביטוח מינתה את חברת החקירות "מוקד" כדי לחקור את התביעה. החוקר הקליט את בעל החנות במסגרת החקירה. בית המשפט קיבל את טענת הפניקס, שיוצגה על ידי עו"ד מרדכי תגר, כי ממצאי "מוקד חקירות" העידו על הגזמה בתביעה ועל הכללתם של שטיחים שלא נגנבו במסגרת התביעה אותה הגיש בעל החנות.

 

"צר לי על התוצאה המתקבלת הדוחה את עדותו של ששון" כתב השופט בני שגיא בפסק הדין. "סבורני כי הנתבעת, הצליחה להשיג ראיות בהיקף המתאים ובאיכות הנדרשת כדי לבסס טענתה לנסיון מרמה בדיווח אודות השטיחים הקווקזיים".

 

כאמור, בית המשפט דחה את תביעתו של ששון והטיל עליו לשלם הוצאות משפט לנתבעת בסכום של 30 אלף שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים