שתף קטע נבחר
 

ניו יורק: יונדאי חשפה סונטה היברידית

היצרנית הקוריאנית מציגה בארה"ב את הגרסה ההיברידית לסונטה החדשה, עם מנוע חשמלי שיאפשר נסיעה נקיה לחלוטין במהירות של 100 קמ"ש. לצדו תוצג יחידת 2.0 ליטר חזקה, חסכונית ונקיה מבעבר, שאולי אף תגיע ארצה

מספר ימים לאחר שפרסמה פרטים ראשוניים וחלקיים, חושפת יונדאי את הסונטה ההיברידית. יונדאי הקוריאנית, יצרנית רכב גדולה עם שאיפות צמיחה יוצאות דופן, מיישרת קו עם התעשייה. כמו כל יצרנית רכב המעוניינת בתדמית עדכנית וחיובית, אף היא תציע מעתה מכונית משפחתית עם אפשרות להנעה היברידית. ובניגוד לשינוי השם ל-i40 בשווקים אירופים, בארה"ב ימשיך הדגם להקרא סונטה. לצד גרסה היברידית מציגה היצרנית גם מנוע 2.0 ליטר חדש עבור המשפחתית, עם הבטחה לתוספת כוח וצמצום זיהום.

 

 


 

בניגוד לחלק מהיצרניות, הבוחרות לשלב הנעה היברידית במראה רגיל, ביונדאי החליטו להעניק לסונטה ה"נקיה" גם מראה שונה שיבדל אותה מחברותיה לארסנל. הקוריאנים לא מקצינים אמנם, ובוחרים שלא להעניק להה מראה שונה לחלוטין דוגמת הפריוס של טויוטה או האינסייט של הונדה, אך בכל זאת, מאפיינים אותה אחרת. הסונטה תקבל יחידות תאורה שונות, סבכה אחרת, חישוקים מקוריים, וצביעה יעודית. וכמבון, תג היבירידי כחול.

 

ביונדאי מכנים את שפת העיצוב בשם היומרני "פיסול נוזלי" (fluidic sculpture design). אפשר להתווכח כמובן האם השם מלמד על המוצר, אבל בכל מקרה, התוצאה הסופית נראית נאה למדי. אגב, תא הנוסעים נבדל מהגרסה הרגילה עם שינויים קלים בריפוד המושב, תוספת אפשרויות בחירה לגווני ריפוד ודיפון, ותצוגת פעולת המערכת ההיברידית לא רק במסך המקובל בקונסולה המרכזית, אלא גם באמצעות מסך LCD הממוקם בלוח המחוונים בין מד המהירות למד הסל"ד.

.


 

אלא שמעבר למראה החיצוני או הפנימי, גולת הכותרת היא כמובן יחידת ההנעה ההיברידית, שמייצרת הספק משולב של 209 כ"ס מצמד המנועים. מנוע הבעירה הפנימית מייצר לבדו הספק של 169 כ"ס מנפח של 2.4 וליטר, ואילו המנוע החשמלי מוסיף לכך 41 כ"ס. פעולתם המשולבת של שני המנועים, זהה לזו בה עושה הטויוטה פריוס, ההיברידית  הפופולרית בעולם.

 

את יחידת ההנעה משדכת יונדאי לתיבת שישה הילוכים אוטומטית-רציפה, המוותרת על שימוש בממיר מומנט לטובת מנוע חשמלי יעודי. לפי יונדאי, פתרון זה חוסך בעלויות ייצור ומשפר את נוחות התפעול והרגש. עוד מבטיחים ביונדאי כי הסונטה ההיברידית מסוגלת לנסוע במצב חשמלי מלא, עד למהירות של כ-100 קמ"ש. ההשוואה המתבקשת למתחרה הגדולה בארה"ב, טויוטה קאמרי היברידית, מסתיימת בניצחון לסונטה בכל הנוגע לזיהום וחסכון.

 


 

לצד הסונטה ההיברידית, שספק אם תגיע לישראל בעתיד הקרוב, מציגה יונדאי בניו יורק גם מנוע בנזין חדש, המוצג וישווק לראשונה בסונטה. המנוע החדש, בנפח 2.0 ליטר ובתוספת מגדש, אמור לייצר הספק מרבי של 274 כ"ס, עם מומנט מרבי של 37 קג"מ. יחידה זו עתידה להופיע בעתיד גם בדגמים נוספים של החברה. יש להניח כי מנוע יחליף בעתיד יחידות בנפח גדול יותר, ולכן הסיכוי שיעשה עליה ארצה נראה גבוה למדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יודאי סונטה היבירידית, עיצוב "נוזלי"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים