תוכניות חומש גרנדיוזיות לפיאט
מותג כלי רכב תעשייתיים חדש, כמו-גם ארסנל שלם של דגמים חדשים - 34 במספר. זו תכנית החומש של יו"ר קונצרן הרכב האיטלקי סרג'יו מרקיונה, המעוניין לצמוח עוד ועוד
"יעד המכירות של פיאט - למכור 6 מיליון מכוניות בשנה עד 2014". כך הכריז אתמול (ד') מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, כאשר חשף את תוכניותיו למותגי החברה בשנים הבאות. מרקיונה אמר כי פיאט תפריד בין ייצור כלי רכב תעשייתיים לכלי רכב פרטיים, ותקים למעשה שתי חברות נפרדות לחלוטין. במסגרת זו צפויה הקמתו של מותג רכב חדש לחלוטין, הכולל את קרייזלר שנרכשה על-ידי האיטלקים לא מכבר.
אנזו פרארי - מרקיונה מתכנן מחליפה למכונית הנושאת את השם האגדי
מרקיונה הסביר כי משנת 2004, השנה בה אחז לראשונה במושכות הקונצרן, נשענה חטיבת המכוניות הפרטיות על זו המסחרית. מצב זה, כך אמר, יצר חוסר שיוויון בולט. כעת, שאשר מצב החברה חזק מבעבר, "המבנה הקיים אינו משרת עוד מטרה מועילה כלשהי", הוסיף.
מרקיונה צופה כי עד שנת 2014 יעמדו רווחי חטיבת המכוניות הפרטיות על 64 מיליארד יורו, בעוד החטיבה התעשייתית תניב תשואה של 29 מיליארד. הפרדה זו זקוקה עדיין לאישור סופי של הוועד המנהל של החברה, אך זוכה לתמיכה ברורה של יו"ר החברה החדש ומחזיק המניות העיקרי, ג'ון אלקן - היורש של משפחת אניילי, מחזיקת השליטה בפיאט. "זהו יום היסטורי עבור פיאט" אומר אלקן, שיחליף בתפקיד היו"ר את לוקה די מונטזמלו.
תוכנית החומש כוללת 34 דגמים חדשים לכלל מותגי החברה, מהם ייוצרו 13 בצפון אמריקה. התוכניות עבור קרייזלר, שמנסה להתאושש מהמכה האנושה שהונחתה עליה בשנה האחרונה, לא פורסמו, "שיתוף הפעולה שלנו עם קרייזלר לא דורש מאיתנו להחליף מניות", אומר מרקיונה. פיצול זה, שיהפוך בריתות עתידיות לפשוטות יותר, הביא עמו הערכות כי פיאט מחפשת שותפויות חדשות. לכך הגיב מרקיונה במילים - "אנחנו תמיד מחפשים", והוסיף כי פיאט יכולה להגיע ליעד המכירות הדרוש, גם אם תהיה שותפה של קרייזלר בלבד.
אגב, בין 34 הדגמים החדשים שיכנסו לייצור, ניתן למצוא כמה מהמותגים הספורטיביים של פיאט, בראשם פרארי. שישה דגמים חדשים יתווספו לחברה עד לשנת 2013, ביניהם פרארי אנזו, גרסה חדשה ל-612 וגרסת על לדגם ה-458 שתיקרא איך לא, סקודריה.