שתף קטע נבחר

 

יו"ר שדות התעופה: השירות גדל, למה מתלוננים?

בעקבות הביקורת הגדולה על פתיחת נמל התעופה בן-גוריון להמראות ונחיתות בשעות הלילה, התכנסו בכירי ענף התעופה כדי להסביר את "הסוכריות" שבצד תוכנית השיפוצים הגדולה. יו"ר הרשות מחה: "לא נתקלתי בתופעה של תושבים שבאים בטענות על הגדלת שירות"

זרוע נוספת לטרמינל בנתב"ג, הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה והעברת שדה התעופה באילת לתמנע - אלה רק חלק מהתוכניות של רשות שדות התעופה (רש"ת) במסגרת פרויקט ענק לשיפור תשתית התעופה בישראל, שעלותו מוערכת בכשלושה מיליארד דולרים. ברשות מוחים על תלונות התושבים באזור נתב"ג בשל הרעש הצפוי להם. "לא נתקלתי בתופעה של תושבים שבאים בטענות על הגדלת שירות", אמר היו"ר, עובדיה עלי.

 

עקב העבודות, הותרה פתיחתו של הנמל להמראות ונחיתות גם בשעות הלילה - והדבר כבר עורר מחאה מצד תושבים הגרים בסמיכות לשדה.

עלות הפרויקט נאמדת ב-760 מיליון שקלים והוא יימשך כשלוש שנים. בנוסף, יוקצו 750 מיליון שקלים לבניית הזרוע השנייה של טרמינל 3 לכיוון מזרח ו-100 מיליון שקלים להקמת מגדל פיקוח חדש. הפקחים יזכו להתאמן בסימולטור חדש ויוצב מכ"מ משני חדש.

  

ראשי הרשויות המקומיות באזור המרכז כבר הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד עבודות שדרוג המסלולים. החל מחודש יוני ועד ספטמבר 2011 צפויים לסבול במיוחד מהרעש היישובים: אור יהודה, צפון לוד, מזרח ראשון-לציון, כפר טרומן, בן שמן וגינתון. בשלב השני - בין ינואר 2012 ליוני 2013 - "יופנה" הרעש לדרום חולון, מערב ראשון-לציון, משמר השבעה, בני עטרות, שוהם, טירת יהודה, קריית-אונו ואלעד.

 

בהתייחס לטענות, אמרו ברשות שדות התעופה כי שני המסלולים הקיימים כיום יוצרים בעיה בטיחותית, שכן שניהם פונים מערבה - הן להמראות והן לנחיתות. עם סיום העבודות יגיעו לנמל המטוסים הנוחתים מכיוון צפון מעל מכון וינגייט, כפר-סבא, פתח-תקווה וראש העין. ההמראות יופנו ישירות מערבה.

 

"מה לעשות, זה נמל התעופה היחיד"

"זה יהיה שינוי מהותי בנתב"ג ויביא לשיפור עצום בבטיחות. בכוונתנו להוסיף גם מסלול נוסף בין שני המסלולים שיקצר את זמן ההגעה של המטוס עד לנקודת ההמראה", אמר במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים (יום ה') מנכ"ל הרשות, קובי מור. לדבריו, שדרוג המסלולים יכפיל את תנועת המטוסים בנמל מ-24 ל-48 תנועות לשעה. ואולם, במהלך העבודות תצומצם הפעילות ל-20 תנועות בשעה ולכן נוצר הצורך בפעילות לילית.

 

"ההמראות בלילה יפצו על אובדן תיאורטי של 600 אלף נוסעים בשנה", אמר מנהל נתב"ג, ליאור קנדל. "קשה למנוע את הרעש, אך קל יהיה לקבל את הבנת התושבים לסיבות החשובות של הפרויקט".

יו"ר דירקטוריון רש"ת, עובדיה עלי, התייחס אף הוא לטענות התושבים ואמר: "אין מה לעשות, יש נמל תעופה בינלאומי אחד בישראל שנמצא במרכז הארץ. רש"ת מצטיירת כאן כגורם מפריע ואטום, אבל איזה אינטרס יש לה לעבוד 24 שעות ביממה? לא נתקלתי בתופעה של תושבים שבאים בטענות על הגדלת שירות. אם יגדל הפער בין ההיצע לביקוש בטיסות בשל העבודות, מחירי הכרטיסים יתייקרו".

 

עם זאת, ברשות שדות התעופה מסרבים להבטיח באופן חד-משמעי שעם סיום העבודות יבוטלו ההמראות והנחיתות הליליות. לדברי מור, העדיפות תהיה להשאיר את הטיסות הסדירות הוותיקות בשעות היום, ועדיפות שנייה תינתן לטיסות שכר ולטיסות Low cost.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל התעופה בן-גוריון
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים