שתף קטע נבחר
 

הודו מציגה: ריקשה חדשה

באג'ג', יצרנית הריקשה, מציגה שני דגמים חדשים של האייקון המוטורי ההודי: האחד מותאם לשימוש בגז בישול, והאחר בגז טבעי. הגרסאות החדשות נועדו לעמוד בתקני אוויר חדשים, שתקפים ב-13 ערים בהודו

לידיעת המטיילים בהודו: הוצגו דגמי ריקשה חדשים וידידותיים לסביבה. חברת באג'ג' (Bajaj) ההודית, שמייצרת את הריקשה, משיקה שתי גרסאות חדשות של אמצעי התחבורה המזוהה ביותר עם הודו. באג'ג', שמתיימרת להיות היצרנית הגדולה בעולם של כלי רכב עם שלושה גלגלים, הציגה אתמול (ד') בדלהי שני דגמי "SE" חדשים, שמותאמים לשימוש בגז פחממני מעובה (LPG, גז בישול) או גז טבעי (CNG). הסיבה להצגת שני הדגמים החדשים היא הצורך לעמוד בתקני זיהום אוויר חדשים, שתקפים ב-13 ערים בהודו.


באג'ג' מציגה: הריקשות החדשות (צילום: AFP) 

 

מנוע שתי הפעימות של הריקשה, בנפח 145 סמ"ק, מספק בגרסת גז הבישול 7 כ"ס ו-1.09 קג"מ, או 6.5 כ"ס ו-1.06 קג"מ בגרסת הגז הטבעי. כלי תקשורת בהודו מדווחים כי החוזק המבני של הריקשה שופר, מרחב המחייה מאחור גדל במעט, וגם נוחות הנסיעה שופרה. המחירים נעים בין 127,000 ו-137,000 רופי - שהם כ-3,000 דולר אמריקני. הריקשה יכולה להגיע למהירות מרבית של 55 קמ"ש, אך לא פורסמו נתוני צריכת דלק או פליטת מזהמים.

 

ראוי לציין כי באג'ג' מפתחת ביחד עם רנו הצרפתית מכונית שאמורה להיות הזולה בעולם. המכונית צפויה להגיע לפס הייצור בשנת 2012, ואם תגשים את הבטחות באג'ג' ורנו היא תנשל את הנאנו של טאטא מכתר המכונית הזולה ביותר. כזכור, טאטא - יצרנית הרכב הגדולה בהודו - השיקה את הנאנו ב-2009, ויצרה סערה לא קטנה. אמצעי תקשורת מקומיים מדווחים כי באג'ג' ורנו מעוניינות לנצח את הנאנו לא רק בתחום המחיר, אלא גם בנתוני פליטת המזהמים וצריכת הדלק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בכירי באג'ג' מודיעים על דגמי הריקשה החדשים
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים