סוף סוף: רשת ישראלית תמכור נעליים ברשת
האם רשתות האופנה הישראליות מגלות מחדש את המכירות דרך האינטרנט? סנונית ראשונה היא נעלי מרקו שתשיק אתר מכירתי ברשת. אולי רשתות אופנה אחרות ילכו בעקבותיה. המנכ"ל, ניסים כהן: "הגיע הזמן שנעשה ניסיון למכור כך בארץ"
צעד קטן לרשת נעלי מרקו, צעד ראשון לרשתות הנעליים הישראליות. הרשת החליטה לתקוע יתד במקום בו אחרות חוששות, והיא תעלה מחר (ד') בבוקר אתר מכירתי לרשת. כן, אתר דרכו אפשר יהיה לרכוש נעליים של רשת גדולה דרך האינטרנט, ממש כמו במאה ה-21.
גם אם נעלי הרשת הזאת אינם לטעמכם, לא מן הנמנע שרשתות נעליים ואופנה אחרות ילכו בעקבותיה. בעולם, מכירת נעליים באמצעות האינטרנט זה סטארט אפ די ישן. וישראלים לא מעטים משוטטים באתרי רשתות חו"ליות, או סתם באי.ביי, ומלקטים נעליים לרוב. בארץ לעומת זאת, מכירות אופנה נעשות באתרי אינטרנט ייעודיים קטנים, ועוד פחות מכך מכירות נעליים.
"אנחנו בדיליי ביחס לארה"ב ואירופה, והגיע הזמן שנעשה ניסיון למכור כך גם בארץ", אומר מנכ"ל נעלי מרקו, ניסים כהן, שגם הוא גילה את השיטה הוותיקה לפני זמן לא רב. "לפני כמה חודשים קראתי כתבה על אתרי אינטרנט מכירתיים בעולם ושמתי לב שברשתות אופנה בארץ הנושא הזה לא קיים", הוא מספר."עברתי את כל הרשתות הגדולות ולא מצאתי אתר מכירתי אחד. אז החלטתי: בואו נהיה פורצי דרך. מאז עברו 3 חודשים ובנינו אתר".
ואכן, לאט ומאוחר צומחות כאן מכירות דרך האינטרנט. אבל לעומת מכירות של מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, בשמים ופרחים שפרצו לרשת מהר ומזמן - רשתות האופנה מתמהמהות. אולי בגלל לוגיסטיקה, אולי בשל חשש שהקונים יעדיפו לשבת בבית מאשר לגדוש את הסניפים ומראית העין של חיי מסחר הומים תיפגע, ועמה גם תדמיתם. לרובן, אגב, יש אתרים יפי תואר שמציעים הכל חוץ ממכירה אונליין, אם כי בעבר היו ניסיונות כאלה שלא עלו יפה.
מנגד, משלוחי הפיצה וכרטיסי הקולנוע מייד אין איזראל משגשגים ברשת, לאחרונה רשתות השיווק נכנסו גם הן למתחם המכירות הוירטואלי, וגם חלק מרשתות האופטיקה כבר בפנים. ורק רשתות האופנה הגדולות כאן, גם הבינ"ל, מאחרות בחוסר אופנתיות.
משלוח חינם תוך שבוע, משלוח בתשלום תוך 3 ימים
"האתר שלנו הוא חנות וירטואלית, שכל הקולקציה הלא וירטואלית מוצעת בו למכירה", מספר כהן. "הוא ידידותי וקל להפעלה ולא צריך להיות מומחה כדי למצוא בו נעליים. יש מי שמתפעל אותו - הוספנו עבורו עוד משרה למערכת. כמו ב-16 חנויות הרשת, גם לאתר יכנסו דגמים חדשים מדי שבועיים. הקונים יוכלו לבחון תמונות של כל זוג נעליים בשלושה גדלים: קטן, בינוני וגדול. כל דגם יופיע בכל סקאלת הצבעים שלו. ברשת 75% נעלי נשים והשאר: גברים וילדים. הנעליים יחולקו לפי קטגוריות, למשל סנדלים, נעלי עקב, נעליים שטוחות". כן, כמו באמריקה.
התשלום: בכרטיס אשראי. מדובר באתר מאובטח SSL והסכנות שאורבות לכרטיס אשראי באינטרנט לא עזות מאלה שאורבות לו בעולם הלא וירטואלי. משלוח חינם עד 7 ימי עסקים, שידרוש מכם איסוף מסניף דואר ישראל. מי שלא רוצה להישאר יחף, והתשוקה לנעליים בוערת בו, יוכל להוסיף 50 שקל ולקבל את הזוג שהזמין תוך 3 ימי עסקים, עם שליח. עם הנעליים - תגיע גם חשבונית.
נעלי מרקו מגיעות מאיטליה, ספרד, טורקיה, סין והודו. המידות סטנדרטיות, 41-36 נשים, 46-40 לגברים, ולילדים: 35-28. מי שירצה להחליף נעליים שקנה דרך האינטרנט, שהרי החיסרון בקנייה כזאת הוא היעדר מדידה, יוכל לעשות זאת בחנויות הרשת השוכנות בקניוני ארצנו. "ההחלפה היא באופן רשמי תוך שבועיים מיום הקנייה", מצהיר כהן, "אבל אנחנו מחליפים גם אחרי חודש - תמורת זיכוי או החזר כספי מלא".
מחירי הנעליים זהים לאלו שבחנויות, כולל מבצעים. אבל לפחות הם לא גבוהים יותר, כמו שנהוג בכרטיסים לקולנוע שנמכרים דרך האינטרנט למשל. בנוסף, ישנו כאן חיסכון של תשלומי מכס ומשלוח לנעליים מחו"ל, אלא אם מדובר בנעליים שמחירם נמוך יותר. המחירים במרקו: 800-200 שקל.
מכירות האינטרנט כבר מזמן משתוות ואף עוקפות את מכירות החנויות והן בשורה טובה למי שמי ששונא להסתובב בחנויות. "היתרון עיקרי כאן הוא הנוחות", טוען כהן. "האתר מיועד לאנשים שעובדים מהבית, שלא תמיד יש להם את הזמן והרצון להסתובב בקניון. כעת, בלחיצת כפתור הנעל בדרך אליהם".