המתעללת אמרה "עוברת דירה" ולקחה בנה מבי"ס
הוארך מעצר המחנכת, החשודה בהתעללות ממושכת בבנה בן ה-10. הילד נמצא ללא מסגרת חינוכית מאז דצמבר 2009, אך המשפחה לא היתה מוכרת לרשויות. הסיבה: האם אמרה לבית הספר הקודם כי היא עוברת לצפון, ועברה לדירה בנתניה. משרד החינוך: נבדוק באופן יסודי
כמה קל לשטות ברשויות ו"להעלים" ילד ממערכת החינוך? בית משפט השלום בפתח-תקווה האריך היום (ו') בארבעה ימים את מעצרה של המורה והמחנכת מנתניה, שנעצרה בחשד להתעללות ממושכת בבנה בן ה-10. הילד נמצא הלילה על ידי שוטרי הסיור חבול, פצוע ורעב, לאחר שהשכנים התלוננו על מוזיקה בקול רם הנובעת מהדירה. למורה היה הסבר מקורי לטענות החוקרים: "חושׂך שבטו שונא בנו... לא?".
מבדיקת ynet עולה כי הסיבה שהילד לא היה במסגרת חינוכית נעוצה ככל הנראה במעשי האם, שהחליפה מקום מגורים, הוציאה אותו מבית הספר שבו למד, ולא טרחה לשלבו במסגרת אחרת. כזכור, גם בפרשת רוז פיזם היה מדובר בילדה רכה שהתגוררה בנתניה, מבלי שהיתה רשומה במוסד חינוכי כלשהו, או מוכרת לרשויות - זאת עד שסבתא-רבתא שלה פנתה לגורמי הרווחה העירוניים, בטענה כי היא נעלמה.
בן זוגה של המורה, שנעצר בחשד כי ידע על התקיפה ולא דיווח על כך לרשויות, שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים במגדל העמק. בן הזוג התגורר בעבר בפרדסיה, ובמשטרה אומרים כי הוא לא חשוד בהתעללות בילד. שני בניה של המורה נמצאים כעת בטיפול והשגחה צמודים של עובדים סוציאליים.
אחת השאלות שעולות מהפרשה היא היכן היו הרשויות, אשר היו אמורות לעקוב אחרי הילד. למרות חוק חינוך חובה, הילד לא הגיע ללימודים באף מוסד חינוכי מאז דצמבר 2009, אבל המשפחה לא היתה מוכרת לשירותי הרווחה. זאת, למרות שעל פי הנוהל הקיים, אם ילדים נעדרים מבית הספר על משרד החינוך להעביר דיווח מיידי למשרד הרווחה.
החשודה ועורכת דינה. לא היתה מוכרת לשירותי הרווחה (צילום: עופר עמרם)
מבדיקת ynet מתברר שהמחנכת התגוררה במושב צור משה השייך למועצה האזורית לב השרון, ובנה למד בבית הספר יסודי באזור. בדצמבר האחרון, לפני חג החנוכה, הודיעה האם לבית הספר ולרשויות כי היא עוברת לצפון הארץ, ולכן היא מבקשת לשחרר את בנה מהלימודים. האם אף חתמה על תצהיר כנדרש, על כך שבנה כבר לא ילמד בבית הספר במושב.
היום, בעקבות מעצרה, מתברר כי היא בעצם עברה להתגורר בדירה בנתניה,
מבלי לשנות כתובת ולדווח לעיריית נתניה. לפיכך, הילד היה למעשה ללא כל מסגרת חינוכית או רישום אמיתי לגבי מקום מגוריו או המוסד החינוכי שבו הוא לומד. אימו, מורה במקצועה, העדיפה ללמד אותו בחינוך ביתי, ולא לשלוח אותו לבית הספר. על פי החשד, ה"חינוך" הזה כלל התעללות קשה ואף הרעבה.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי המשרד יבדוק באופן יסודי את הנושא, וכן את נושא הרישום למסגרת הלימודים מול הרשות המקומית, ויפעל בתיאום מלא עם משטרת ישראל.