הפס המגנטי בכרטיס נשחק? שלם "עמלת שחיקה"
שיטת מצליח: הפועלים חייב בעמלה לקוחה שביקשה להחליף את כרטיס האשראי עקב שחיקת הפס המגנטי. בבנק תולים את האשם בישראכרט ומבטיחים לזכות את הלקוחה. וישראכרט? גם הם טוענים שאינם גובים עמלה כזו
במוקד הטלפוני של הבנק נאמר לה כי עליה לשלם עמלה של 27 שקלים עבור כרטיס שנשחק. ע. הביעה את פליאתה על כך, אך בבנק התעקשו כי זו עמלה שגרתית ומקובלת.
"לאחר שראיתי כתבה שהתפרסמה בעבר ב ynet בנושא, התקשרתי למוקד הטלפוני וביקשתי שיזכו אותי על הסכום" מספרת ע. "הנציג ענה לי שאני לא אקבל זיכוי עבור כך וחיוב של שחיקת כרטיס אשראי הוא נוהל של שנים. רציתי שיסביר לי מדוע אני צריכה לשלם עבור כרטיס חלופי עקב שחיקה?".
ע. מציינת כי היא לא החליפה כרטיס במשך כמעט 3 שנים. "התשובות של הפקיד היו שזה כביכול אשמתי שהפס המגנטי נשחק עם השנים, מכיוון שלא דאגתי לשמור על הכרטיס. הוא הפנה אותי לפניות הציבור שאמרו לי להעביר בפקס את ההבקשה ויבדקו אותה".
מי גבה את העמלה?
בעקבות פניית ynet נמסר מבנק הפועלים כי הבנק אינו גובה עמלה כזו וכי יש לפנות בעניין לחברת ישראכרט. "בעבור הזמנה כרטיס חלופי קיימת עמלה בתעריפון של ישראכרט" אומרים שם ומוסיפים כי "בסניפי הבנק יכולים לפטור לקוחות מעמלה בגין השחתה". בבנק הוסיפו כי יפעלו להחזיר ללקוחה את החיוב.בחברת כרטיסי האשראי טוענים מנגד: "ישראכרט אינה גובה עמלה על הנפקת כרטיס חדש עקב שחיקת הפס המגנטי בכרטיס, ללקוחות אשר פונים לחברה באופן ישיר".
תשובת ישראכרט אומרת למעשה כי מי שגובה את העמלה הוא בנק הפועלים, באמצעותו בוצעה הפניה לישראכרט.
למרות זריקת האחריות בין בנק הפועלים וישראכרט, ראוי לציין כי חברת ישראכרט נמצאת בבעלות מלאה של בנק הפועלים.
גם בבנקים וגם בחברות כרטיסי האשראי טוענים כי עמלה בגין שחיקת כרטיס נדירה ביותר וניתן לומר כי אינה קיימת בפועל, למעט מקרים חריגים בהם לקוח מבקש להחליף כרטיס לאחר שהושחת בזדון, או כאשר לקוח פונה בטענה של שחיקה, פעמים רבות.
ואולם, למרות הטענות של הבנקים, כנראה שבמציאות העמלה הזו הרבה יותר שכיחה ו"שיטת מצליח" משחקת גם כאן.