יוזמה: הרשתות יתחייבו למחיר אחיד
אתר השוואות המחירים פרייסל קורא לרשתות להישאר נאמנות למחירים למשך שבוע לפחות, כדי שצרכנים שנעזרים בסקרי השוואות מחירים לא יגיעו לסניפים ויגלו שהמחירים השתנו בן לילה. רשת כמעט חינם כבר הסכימה להצטרף למיזם. גם שופרסל והרבוע הכחול הביעו עניין. ותוצאות השוואת הסלים השבוע: מגה בול ת"א הוא הסניף הזול ביותר
האם אפשר לסמוך על סקר מחירים שמתפרסם בתקשורת, ולא להתאכזב ולגלות בביקור בחנות עצמה שהמחירים השתנו בן לילה? אחת הבעיות המרכזיות העומדות בפני כל עורכי סקרי מחירים, היא הדינאמיות של מחירי המוצרים, שעשויה להפוך את נתוני הסקר שפורסם זה עתה ללא עדכניים וללא רלוונטיים.
אתר השוואת המחירים פרייסל (PRICESAL), שעורך סקרי השוואות מחירים בין רשתות השיווק במרבית מתחמי הקניות בארץ, וסקריו מתפרסמים ב-ynet, יוצא ביוזמה שתנסה לנטרל את המוקש הזה ושמה: "נאמנים למחיר". הרשתות שיצטרפו ליוזמה יתחייבו שלא לשנות את המחירים של המוצרים שנבדקו ומחיריהם פורסמו, במשך שבוע ימים לאחר הפרסום. כל רשת שתתחייב לכך, תקבל תג "נאמנים למחיר" שמעיד כי המחירים אותם הצרכן רואה באתר פרייסל, הם אכן המחירים האמתיים והקבועים בהם יפגוש גם בסניף. עכשיו יש לחכות ולראות אלו רשתות ירימו את הכפפה.
לפי פרייסל, רשת מחסני כמעט חינם כבר הסכימה להצטרף למיזם. גם שופרסל והרבוע הכחול הביעו עניין. לפי רשת מחסני כמעט חינם, המבצעים ברשת הם לשבועיים - ולא פחות מזה, והרשת אף התחייבה שמחירי שאר המוצרים הם קבועים ומקובעים.
בדיקות פתע
כל רשת שתקבל את התג הזה, תיבדק מדגמית, בבדיקות פתע, כדי לוודא שאכן הרשת עומדת בהתחייבותה. רשת שימצא כי חרגה מהתחייבותה, יוסר ממנה התג, והצרכנים יעודכנו בכך. באתר מקווים כי היוזמה תסייע בשמירה על אמינות המידע הנמצא ברשתות בשיווק, ותשמור על רמת מחירים קבועה בפרק זמן סביר, כך שהצרכן יוכל לסמוך על ממצאי הסקר ולפעול לפיהם.
אתר פרייסל, הינו אתר למחקרים צרכניים ובדיקת מגמות שוק בתחומי שונים, שמפעיל גם מנוע להשוואת המחירים שמאפשר להשוות מחירים עדכניים וסלי קניות של מוצרי מזון, מוצרי תינוקות ומוצרי קוסמטיקה ברשתות המזון והפארם בכל רחבי הארץ. האתר עורך את סקריו באמצעות סוקרים הפזורים ברחבי הארץ ומבקרים באופן סדיר למעלה מ-50 חנויות של רשתות המזון והפארם.
מהשוואת הסלים השבוע עולה כי הסל במגה בול במתחם ת"א הוא הזול ביותר: 1,05 שקל לעומת סניף של אותה רשת, במתחם הקריות בו מחיר הסל הוא 1,671 שקל. הפער הכי גדול בסלים בתוך מתחם הוא בכפר סבא, הוא עומד על 21%.