שתף קטע נבחר

 

תגיד תודה לשטן

"צא וראה איזה שטן נאור אנחנו: כזה שנותן לך לקלל אותנו בראש חוצות – ולא נזרוק עליך אבן כשתבוא בשערינו. כזה שמוסדות האופל שלו פתוחים בפניך ואתה יכול ליהנות מהם בדיוק כמונו". אריאנה מלמד כותבת לאדמו"ר מסלונים שהבהיר כי המאבק בעמנואל הוא בין כוח הקדושה לכוח הסטרא אחרא

שלום לאדמו"ר מסלונים,

  

עיינתי במכתבך שהתפרסם היום ב-ynet, ונדרשו דקות ארוכות כדי שאבין: כשאתה מדבר על טומאה, אתה בעצם מתכוון אלי. כשאתה מגנה את כוחות הסטרא אחרא, מבלי דעת אתה שוב מכוון אלי ואל שכמותי: אזרחים שומרי חוק שמוכנים להעלים עין מזכויות היתר מהן נהנה המיעוט שלך בחסותנו. דתיים, חילונים, מאמינים בקריסטלים, לא חשוב מי – זה אנחנו. השטן שלך, הטמאים שלך.

 

צא וראה איזה שטן נאור אנחנו: כזה שנותן לך לקלל אותנו בראש חוצות – ולא נזרוק עליך אבן כשתבוא בשערינו. כזה שמוסדות - האופל שלו פתוחים בפניך ואתה יכול ליהנות מהם בדיוק כמונו. בטיפת חלב ובביטוח לאומי של השטן, בלשכת הרווחה ובבית החולים שלו ובכבישיו ובפארקים שלו, שהם כולם גם שלך , וכולם - בדיוק כמו בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, נגזרו מאותה מזימה איומה ונוראה: לאפשר לי ולך לחיות כשווים בפני החוק, כשווים בזכויותינו, במדינת השטן.

 

כשאתה בחרת עבור מאמיניך את עמנואל כמקום מגורים, ודאי שמת לב לכך שכוחות השטן – במדים – מאפשרים לך לחיות שם בשקט יחסי מבלי שבניך ובנותיך וקהל מאמיניך ייטלו בחלק במאמץ (השטני?) לשמירה על חייהם. טומאתם של הללו, כטומאתי-שלי, לא הפריעה לך להמשיך ולקבל מהם שירותים. מעניין למה.

 

טומאתנו מתבטאת בעיקר בכך שאנחנו מאמינים כי כל בני האדם נבראו בצלם. גם אתה, כמובן. וכמוך גם כך תלמידה בבית הספר של מאמיניך, שהודרה אל מעבר לגדר בהפסקות שבין השיעורים, שמא ספרדיותה – אותה תכונה חמקמקה שהופכת את הילדה הזאת לאתר של טומאה - תפגע חלילה בכשרות הבנות האשכנזיות.

 

שטניותנו מתבטאת בין היתר בכך שזמן רב מדי אפשרנו לך ולדומיך לנקוט מדיניות של אפליה ואי שוויון, שמוכיחה בעליל כי אתה לא מאמין שכולנו נבראנו בצלם. אולי רק בכת השטן הגדולה, זו שאסור לה נגוע בטהוריך, עדיין מאמינים בכך. מי יודע, אולי עצם האמונה הזאת היא טומאה, באשר לא באה עליה חותמת ההכשר שלך.

 

מצפצפים על השטן

לבסוף ניסו להידבר איתך ועם מאמיניך, אבל כבר היה מאוחר מדי. שנים רבות אפשרו לך לצפצף על השטן ועל חוקיו עד כי באמת האמנת שכך יישמר המחנה לך מפני רעיון השוויון. טעית. והיה שם מוסד אחד, זה שממונה על פרשנות חוק וקביעת התנהגויות נורמטיביות לכל הברואים באשר הם, שקבע כי טעית וביקשו לאפשר לך לחזור בך מן הטעות, וסירבת, ושלחת במו ידיך את מאמיניך לכלא. אבל בזה כנראה לא די לך.

 

ועכשיו אתה מבקש ללבות מלחמה בדמגוגיה ואומר, שאפילו אם יעמידו אותך בפני כיתת יורים לא תשנה את החלטתך, ובכך אתה מגלה גם גזענות וגם בורות: לא רווחתם האנושית של מאמיניך חשובה לך, כי אם עיקרון ההפרדה בין מי שנחשב בעיניך טהור לבין מי שבעיניך טמא. ואגב – מי שמך להבדיל ביניהם?

 

ואתה בור, מפני שבמדינה השטנית בתוכה אתה יושב לא מחכה לך שום כיתת יורים, אלא רק החובה האזרחית הפשוטה לנהוג כחוק. במדינה הטהורה שבדמיונך, לעומת זאת, מי שינהג כחוק, צפוי כנראה לסקילה, או לכל מה שעושים לבני שטן.

 

בניגוד למה שאתה מאמין בו, המאבק שלך אינו מלחמה המבשרת על אחרית הימים. זה סכסוך פשוט למדי בין אזרחים הגונים לבין נבלים ברשות התורה. את הנבלים לא תוכל להכשיר במלים, ואת האזרחים ההגונים לא תוכל לטנף במילותיך.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התמיכה באסירים
צילום: דודו אזולאי
האדמו"ר
צילום: משה אייזנבאך, חדשות 24
מומלצים