"הטיפולים בחינם, אז מאוד עמוס"
כתבת "ידיעות אחרונות"התקשרה ל-4 מרפאות של קופות חולים שונות כדי לראות כיצד הן ערוכות ליישום הרפורמה. הנהלות הקופות: אנחנו ערוכים, ועם הזמן גם נתייעל
התקשרנו אתמול לארבע מרפאות שיניים - של קופות חולים שונות - כדי לבדוק עד כמה הן ערוכות ליישם את הרפורמה החדשה.
בסניף "כללית סמייל" בשכונת התקווה בתל-אביב ביקשנו לקבוע תור לילדה בת שלוש וחצי. המזכירה הציעה לנו להגיע כבר ביום ב' הקרוב, אבל בשעות הבוקר".הילדה בגן בשעות האלה, אפשר אולי לבוא אחרי הצהריים"? שאלנו. "תשמעי, אם לא בבוקר אז יש לי רק בעוד שבועיים." כבר התמלאנו אכזבה, אבל לפתע נמצא תור פנוי בלו"ז הצפוף: "את יודעת מה, הצלחתי למצוא לך מקום אצל רופא אחר בשבוע הבא. רשמתי אותך." השיחה עם מרפאת השיניים של קופת-חולים "לאומית" הייתה יעילה ביותר - שם הסכימו לקבל את הילדה כבר ביום רביעי הבא בשעות אחרי הצהריים, מבלי לשאול יותר מדי שאלות.
ב"מכבי דנט" ברחוב הברזל בתל-אביב מצאו לנו תור רק בסוף יולי. "לא שמעת"? אמרה המזכירה. "מעכשיו הטיפולים בחינם, אז מאוד עמוס. ממש אין לי כלום לפני זה, מצטערת." במוקד קופת-חולים "מאוחדת" שאלו אותנו איזה סוג טיפול הילד צריך - טיפול משמר, שיננית או אורתודונט. רפורמת השיניים כבר עזרה לנו להבדיל בין המושגים, אבל ניסינו":בדיקה רגילה, לא יודעת לאן זה משתייך, כזו שממחר לא תהיה על חשבוננו." זה לא ממש הצחיק את המוקדנית, והיא הציעה תור ברביעי הבא בשעות הבוקר. כשביקשנו להגיע בשעות אחר הצהריים, התור הראשון שהוצע לנו היה רק בשלושה באוגוסט.
בהנהלות קופות החולים הכריזו אתמול שהן כבר ערוכות ליישם את התוכנית החדשה בכל רחבי הארץ והסבירו כי עם הזמן השירות עוד צפוי להתייעל.